Re: Prawda o P4

Autor: esperanto (esperanto_at_poczta.fm)
Data: Tue 30 Oct 2001 - 16:22:28 MET

> Witam,
> Chcialbym poznac Wasze zdanie o P4...Zastanawia mnie czy te procki sa
> naprawde dobre, czy Intel schodzi na psy i zyje tylko dzieki opini i
> reklamie ?
> Gdzies widzialem test, na ktorym komp z P4 2 GHz byl wolniejszy o AMD 800
> Mhz...
> Jak to jest ?
> Ja zawsze bylem zwolnenikiem Intela,, ale teraz sie zastanawiam czy jednak
> nie warto zmienic swoich przyzwyczajen i przejsc na AMD ?
> co o tym sadzicie ?

Sluchaj ja ci powiem jedno. Nie liczy sie sama czestotliwosc procesroa. Ba,
wrecz procesor to tylko jeden z elementow majacych wplyw na koncowa
wydajnosc. Oprocz niego jest jeszcze plyta glowna, rodzaj zastosowanych
pamieci, karta graficzna, ustawienia biosu i zainstalowane patche.

Ostatnio w natarciu jest pakiet P4 + Intel 845 + SDRAM. Jest toto tanie to
prawda, ale wydajnosc koncowa jest smiechu warta. I osoba ktora kupuje taki
zestaw moze sobie stanac przed lustrem i powiedziec: Jestem kretyn, bo
moglem za ta sama kase kupic i tanszy i lepszy.

Transfer do pamieci takiego zestawu jest do 3 razy wolniejszy niz
odpowiadajacemu mu zestawowi RAMBUSa

Czy DURON 800MHz moze byc szybszy od P4 2GHz? Alez oczywiscie moze gdy
pracuje na plycie z chipsetem KT266A pamieciami DDR CAS2 i wyzylowanym
biosie, a P4 ma I845 jakies cienkie SDRAMy dodatkowo zwolnione w biosie. I
nie mowie tu o jakichs specjalnie wyszukanych testach.

 Pozdraiwam