Re: Prawda o P4

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Tue 30 Oct 2001 - 00:32:32 MET

Wonder wrote:

> Ja jestem zwolennikiem AMD, ale nie wydaje mi się żeby Athlon 800
> mógł być szybszy od P4 2000.

Ja też [obecnie] chwalę AMD, ale zdarzyło mi się testować programik
obliczeniowy, który na Celeronie 566_at_812 chodził tak samo szybko jak na
Athlonie 1.33 (paskudny algorytm, który bardzo słabo zależał od cache
procesora) ... Od tamtej pory wierzę w najrozmaitsze wyniki. P4 wydaje
się być prockiem wyspecjalizowanym w zadaniach wymagających dużego
strumienia danych z pamięci i polegającym na swoich nowych instrukcjach,
a jeśli testowano programikiem o innym profilu, albo niezoptymalizowanym,
albo procek się lekko przegrzał i przełączył sobie zegar to mogło wyjść
niemal cokolwiek.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak