Re: Warte zakupu?

Autor: GLide (glide_at_kreacja.pl)
Data: Mon 29 Oct 2001 - 12:40:08 MET

On Sat, 27 Oct 2001 18:26:29 +0200, "Paweł Włodarczyk"
<pavlos_at_katowice.home.pl> wrote:

>Procesor Athlon 1,4 GHz/266
>Płyta główna EPoX 8KTA3+ ATA 100/266 RAID
>Karta graficzna Leadtek Winfast GeForce2 MX 64MB SH MAX
64MB dla MX to pomylka.

>CD-ROM LG 52Xspeed
Nie wiem czy starczy on na dlugo.

>Pamięć SDRAM 256
Nie zaluj. Pamieci kosztuja grosze.

>Dysk twardy Maxtor DiamondMax Plus 60 5T040H4
Dobry dysk.

>Gainward GeForce MX Twinview/Vivi tv-out
Jesli MX to ten jest niezly.

>GeForce GTS Elsa Gladiac A-32nb bulk
Ale to jest IMHO typ jaki znacznie bradziej pasuje do szybkiego
Athlona. (w zasadzie MX to pomylka)

>Inny procesor Athlon XP 1500+/1,33Ghz ?
Ma nowsze (wydajniejsze) jadro niz starsze Athlony (T-birdy). Mniej
sie grzeje - jesli cena ci odpowiada to kupuj.

>Czy warto kupic Athlona 1,4 za 570 zl czy lepiej Athlona 1,2 za 455 zl?
>Tzn. moj ojciec rozmawial z znajomym-komputerowcem, ktory stwierdzil, ze
>kupno tego drozszego to wyrzucone pieniadze, bo roznica w mozliwosciach jest
>nie warta roznicy w cenie? Co o tym sadzicie (dodam tylko, ze mam nadzieje,
Rzeczywiscie na pierwszy rzut oka roznica w wydajnsci bedzie malo
odczuwalna.

>ze teraz kupiony komp starczy na najblizsze 2 lata).
Lepiej kup wolniejszego proca za rok wynien go na szybszy i taniszy
niz ten kupiony dzisiaj.

> Ten znajomy uwaza, ze lepsza plyta niz Epox 8KTA3+PRO ATA 100 /266,
>jest Soltek ATX SOC A SL-75DRV ATA 100/266 DDR (obydwie w cenie ok. 540 zl).
>Mowi, ze soltek jest na DDRamach i ze w zwiazku z tym jest lepsza. Jednak
Jesli plyta ma byc koniecznie pod DDRy to tylko na nowym chipsecie VIA
KT266A.

>Epox ma jedno wejscie ISA (mam modem na isie, ktorego wymiana to kolejne
>koszty), a poza tym DDR-y sa drozsze. Co wybrać?
> Z twardzieli poleca Samsungi: ja myslalem raczej o Maxtorze 40 GB, ale o
O Szajsungach lepiej zapomnij.

>5400 obr/min, bo jest tanszy o 80 zl od wersji 7200 obr/min. Czy dobrze jest
>na tym oszczedzac?
Zalezy do czgo bedziesz uzywal kompa.

> Piszecie takze, ze dobrze kupic GeForce'a 2 GTS PRO, jednak czy kupie
>takiego za okolo 500 zl. W takiej cenie sa tylko tajwanskie klony, a z nimi
>to nigdy nic nie wiadomo?
Kup markowa - tym bardziej im lepszy bedzie monitor. (Nawet jak masz
nienajlepszy to i tak kup markowa).

Koniecznie napisz do czego bedzie uzywany ten komputer (stwierdzenie
taze gry to troche malo - chociaz juz cos bo one stawaiaja najczesciej
niezle wymagania). Bez tego trudno sensownie doradzac.

GLide