Warte zakupu?

Autor: Paweł Włodarczyk (pavlos_at_katowice.home.pl)
Data: Sat 27 Oct 2001 - 18:26:29 MET DST

Mam zamiar zlozyc taki komputer, prosze o opinie czy bedzie to dobry
sprzet, sprawdzajacy sie takze w grach i na jak dlugi okres starczy:
Procesor Athlon 1,4 GHz/266
Płyta główna EPoX 8KTA3+ ATA 100/266 RAID
Karta graficzna Leadtek Winfast GeForce2 MX 64MB SH MAX
CD-ROM LG 52Xspeed
Pamięć SDRAM 256
Dysk twardy Maxtor DiamondMax Plus 60 5T040H4

Inne karty graficzne nad którymi sie zastanawiam:
Leadtek Winfast GeForce2 MX DH Pro 32MB
Gainward GeForce MX Twinview/Vivi tv-out
GeForce GTS Elsa Gladiac A-32nb bulk
Ati Radeon 32MB SDRAM bulk + tv-out
Ati Radeon 32MB DDR bulk
Ati Radeon VE 32MB DDR DualHead bulk

Inny procesor Athlon XP 1500+/1,33Ghz ?

    Czy Athlon Thaunderbird 1,4 to dobry zakup? Slyszalem, ze Athlony
starsznie sie grzeja, w jaki sposob je wlasciwie ochlodzic? Czy lepiej kupic
drozszego Pentiuma? Co sadzicie o Athlonie XP 1500+/1,33Ghz?
Jaka karte graficzna kupic?
Jaki dysk twardy? Na poczatku chcialem Seagate'a (ale nie Baracude be mnie
na nia nie stac), ale slyszalem, ze nie warte - ponoc lepsze sa Maxtory
(cena 460 za 40 GB)?

Czy warto kupic Athlona 1,4 za 570 zl czy lepiej Athlona 1,2 za 455 zl?
Tzn. moj ojciec rozmawial z znajomym-komputerowcem, ktory stwierdzil, ze
kupno tego drozszego to wyrzucone pieniadze, bo roznica w mozliwosciach jest
nie warta roznicy w cenie? Co o tym sadzicie (dodam tylko, ze mam nadzieje,
ze teraz kupiony komp starczy na najblizsze 2 lata).
    Ten znajomy uwaza, ze lepsza plyta niz Epox 8KTA3+PRO ATA 100 /266,
jest Soltek ATX SOC A SL-75DRV ATA 100/266 DDR (obydwie w cenie ok. 540 zl).
Mowi, ze soltek jest na DDRamach i ze w zwiazku z tym jest lepsza. Jednak
Epox ma jedno wejscie ISA (mam modem na isie, ktorego wymiana to kolejne
koszty), a poza tym DDR-y sa drozsze. Co wybrać?
    Z twardzieli poleca Samsungi: ja myslalem raczej o Maxtorze 40 GB, ale o
5400 obr/min, bo jest tanszy o 80 zl od wersji 7200 obr/min. Czy dobrze jest
na tym oszczedzac?
    Piszecie takze, ze dobrze kupic GeForce'a 2 GTS PRO, jednak czy kupie
takiego za okolo 500 zl. W takiej cenie sa tylko tajwanskie klony, a z nimi
to nigdy nic nie wiadomo?

Dziekuje,
Paweł Włodarczyk
pavlos_at_katowice.home.pl