ECS K7VZA v.3.0 i pamieci

Autor: Slaby (dgcracker_at_poczta.fm)
Data: Wed 03 Oct 2001 - 15:06:28 MET DST

Witam!
Jestem posiadaczem plyty jak w temacie i ostatnio zaczelo mnie zastanawiac
kilka rzeczy. Po pierwsze w Biosie jest opcja dotyczaca taktowania pamieci
100/133MHz. Niby proste i jasne tyle, ze jesli zaczynam podkrecac troszke
magistrale w kompie to rownoczesnie przyspieszaja pamieci (przynajmniej tak
pokazuje Sandra). Jesli np. magistrale ustawie na 112MHz to Sandra pokazuje,
ze pamieci chodza (lub jesli wloze marne kosci to nie chodza wcale) na
149MHz (33% wiecej niz FSB) i testy pamieci rowniez pokazuja wieksza
wydajnosc po podkreceniu magistrali. Wyglada na to, ze opcja w biosie
powinna sie nazywac 100MHz/FSB+33%. I tu pytanie - na ile wierzyc
informacjom i testom pokazywanym przez Sandre, a jesli nie wierzyc to jaki
program do testowania wydajnosci pamieci polecacie. Teraz druga sprawa -
zakladajac, ze jest tak jak napisalem (czyli ustawiajac w biosie pamieci na
133MHz ustawiamy w rzeczywistosci FSB+33%) nie wiem czemu ale nie udalo mi
sie zmusic rownoczesnie 3 kosci do pracy z podkrecona magistrala tzn. jesli
np. mam wlozone 2 kosci pamieci i magistrale ustawiona na 110MHz to Sandra
pokazuje, ze pamieci chodza na 146MHz (110+33%). Wystarczy jednak, ze doloze
3 kosc (probowalem roznych kosci i roznych kombinacji w gniazdach) to zawsze
Sandra zaczyna przy 3 wlozonych kosciach pokazywac, ze pamieci chodza z
predkoscia FSB. Moze ktos wie czy mam wyjatkowego pecha i nie trafilem
jeszcze na taka kombinacje 3 kosci, ktore by poszly razem na np. 146MHz,
Sandra pokazuje glupoty czy tez moze przy 3 wlozonych kosciach plyta zaczyna
inaczej dzialac ? Dziekuje za informacje. D.C.