Re: i815 vs. Via 133

Autor: KED (Krzysztof.Dmytrow_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Mon 29 Oct 2001 - 09:36:07 MET

> Jasne. Oprocz tego, ze 686B jest niezupelnie zgodny w dol z 686A i dlatego
> tez trzeba sie bawic w zonglowanie biosami, coby sie kontroler nie prul
> przy kopiowaniu duzych plikow i takich tam, to faktycznie -- wyniki moze i
> ma porzadne ;)

Zdaje się, że wypuścili już poprawioną wersję tego mostka.

> Bo to byla Sandra i HPT366 :)

Właśnie, czyli wyniki Sandry często nie są takie do końca obiektywne.

> W 1600x1200 byc moze juz tak ;)

A tam, na i815 będzie np. 50 fps, a na VIA dajmy na to 40 (strzelam).
Dla ludzkiego oka wszystko powyżej 25 fps jest jednakowo płynne.
A tak poza tym, jeżeli masz siedemnastke, to grasz faktycznie w takiej
rozdzielczości? A zresztą przy dużych rozdzielczościach osiągi z reguły
są dławione raczej przez transfery pomiędzy procesorem karty graficznej
a jej pamięcią (dlatego np. ATI mimo, że ma dużo słabszy procesor od GF2
GTS, to w 32 bitowej głębi kolorów na wyższych rozdzielczościach dogania
Nvidię, ponieważ ma lepsze transfery pamięci).

> Nie sadze, by to akurat od AGP zalezalo, raczej od szybkosci transferow
> RAM. IMHO w kazdym razie.

Wydaje mi się, że mogła to być wina AGP i mostek przesyłał mniejsze
ilości danych pomiędzy procesorem a kartą graficzną. Co do RAMu, to
wydaje mi się, że różnica w transferach dla obu chipsetów nie była
specjalnie duża (oczywiście i815 miał je nieco wyższe), chociaż na kilka
fpsów faktycznie mogło to mieć wpływ.

> Blad. LX6, BH6, BX6-2, BF6 (byle nie ta chinska), SA6/ST6, KG7... to sa

No wiem, w prasach pachowych chwala te płyty, ja jednak jakoś nie mogę
się do nich przekonać. Nie wiem, jakiś dziwny może jestem :-).

> dosc konkretne plyty, a BH6 juz teraz jest chyba podobnie owiana legenda
> jak Asus T2P4 :)

Ponoć BH6 to najbardziej udana płyta Abita na BXie.

> Notorycznie cos nie gralo, ale pogrzebanie w biosie zwykle pomagalo.

No to wciąż twierdzę, że to dziwne, bo u mnie na dwóch płytach, jakie
miałem na VIA wszystko było OK.

> A niezupelnie -- czasami sie niezle okazy trafiaja. Mialem np. swego czasu
> Elpine na TXPro (czyli prawie PC-Chips), ktora nie dosc, ze byla szybsza i

Elpine to chyba nie taka noname, ja miałem kiedyś jakiegoś Vtecha :-). A
ten TXPro to zdaje się jakieś ALi?

> stabilniejsza od Asusa TX97, to jeszcze umozliwiala obchodzenie blokady
> mnoznika w iP166MMX, z czego zreszta skwapliwie skorzystalem.

Wypasiony BIOS, sądzę :-).

> AFAIK w wypadku ktoregos konkretnego modelu karty na Vortexie 1 (8820?)
> nie ma w ogole mozliwosci uruchomienia jej na takiej plycie...

Nie wiem, nie powiem Ci, bo nie czytałem tego artykułu.

pozdrawiam
Krzysiek