Re: ECS K7SA5 i dlugie wykrywanie HDD

Autor: Luke (paranid_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 28 Oct 2001 - 12:38:47 MET

U=BFytkownik "Lukasz Czyczylo" <lukandelic_at_plusnet.pl> napisa=B3 w =
wiadomo=B6ci news:tl9mttsu77mlfjk0q1jp9t7vueig53u756_at_4ax.com...
> On Sat, 27 Oct 2001 21:47:32 +0200, "boqs" <boo64_at_chello.pl> wrote in
> Mam dwa dyski [oczywiscie na dwoch roznych tasmach]
> Jeden to IMB DPTA 20GB UDMA 66 i z nim nie ma problemow, jest
> podlaczany do IDE 2 jako primary master
> Drugi to IBM DHEA 4 GB UDMA 33 i jest podlaczony do IDE1 jako
> secondary master [z niego bootuje system]

Mam tylko jedno pytanie : dlaczego system u Ciebie jest na wolniejszym =
dysku ? i do tego polaczonym z IDE2 ? Nie kieruj sie kolorem IDE tylko =
polacz jak Bozia przykazala szybszy dysk do IDE1 jako primary master, do =
IDE2 podlacz ten UDMA33+jakies DVD czy CD jesli masz. Jesli plyta =
obsluguje UDMA100 to obydwa "zlacza IDE" je obsluguja. Jesli na jednej =
tasmie bedziesz mial dysk udma66 i udma33 (primary master i primary =
slave) to ten szybszy i tak bedzie chodzil z szybkoscia najwolniejszego =
urzadzenia (w tym wypadku udma33). A oczywiscie dysk udma66 polacz =
kablem 80-cio zylowym, a ten udma 33 spokojnie mozesz polaczyc stara 40. =
Kiedys nawet czytalem a moj kolega to wlasnie zrobil ze polaczyl dysk =
udma100 do ide obslugujacego udma100 i o dziwo wszystko dzialalo i to =
szybko, ale generalnie nie polecam.

Pozdrawiam Luka