Re: Podkręcony Celek

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Mon 29 Oct 2001 - 01:20:28 MET

Juliusz 'Julas' Gonera wrote:
> Czy to możliwe, aby przez podkręcenie procesora system (Win XP) sam się
> restartował (nie zawieszał)?

Tak.

> Maksymalna temepratura jaką zaobserwowałem
> (tuż po graniu w Diablo II) wynosiła 46 stopni Celsjusza,

Maksymalna temperatura stabilnej pracy przy danym napięciu potrafi
drastycznie spadać jak się dochodzi do granic technologicznych procka.
Np. mój iCII566_at_811,1.65V wywala się przy 63C w ciągu około minuty, a
@850 podobnie szybko już przy 47C :-( @920, mimo, że miał ~23C ledwo
wcpuclk się zdążył zaktualizować ...

> a więc nie tak dużo (przy surfowaniu po necie jest jakieś 35 stopni).

Przy surfowaniu procek pracuje "zrywami" to i się za mocno nie grzeje.

> Restart zdarzył
> się już dwa razy i nigdy po ponownym uruchomieniu Win XP nie pokazywał
> żadnych błędów (dziwne), wszystko było OK. Co o tym sądzić?

Pomęczyć procka siakimś 3DMarkiem (ale tak, żeby to proc był dociążony a
nie grafika) na jakieś 12-24 godziny. Potem wziąć np. prime95 ... jak się
któreś rozłoży to albo poprawić znacząco chłodzenie, albo spróbować
podnieść napięcie, albo zjechać z magistralą przynajmniej ze 3-5MHz.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak