win XP, dwa CDROMy i PIO

Autor: Przemysław Augustyn (jadsadah_at_ondraszek.ds.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 28 Oct 2001 - 18:40:44 MET

już nie wiem.. może Wy pomożecie.

przeszedłem wczoraj na XP, wszystko było ok, szybka instalka itp.. dzisiaj w
trakcie kopiowania zauważyłem że jeden CD zżera mi 100% czasu procesora
(mega zdziwienie..) wlazłem do device menagera, cd był ustawiony w PIO mode,
co wiecej wczoraj na pewny nie był (sam sie przestawił???) nicto..
ściągnąłem nowe 4in1435 zainstalowałem.. hmm wszystko w porządku
odetchnąłem z ulgą ( i to był błąd) zacząłem sobie znowu zrzucać zawartość
kompaktów na dysk i buuuum
w trakcie gdzieś 11 cdka znowu (automatycznie czyli bez mojej pomocy)
przestawił sie w tryb PIO..
arghhhhhhh co tu jest grane ?????

-włączenie DMA if available nic nie daje ( po prostu zostaje nadal PIO)
-na tej samej taśmie przypięta jest nagrywarka TEAC W58E która chodzi
normalnie w trybie Multi Word DMA 2 (znaczy nie przełącza sie jej ten tryb i
wszystko gra)
-CD LG CRD-8521B za cholerę nie chce ruszyć w DMA.. (jak wypnę nagrywarke i
wisi sam na kabelku wszystko jest ok)
-install/uninstall urządzenia nic nie daje.
-instalacja (ponowana) 4in1 też nic nie daje

sprzęt: ( a nóż widelec coś z niżej wymienionych komplikuje sytuację)

-mainboard MSI-6330 (na najnowszym BIOS'ie)
-GForce2mx Leadteka (400)
-athlon thbird
-dysk Barracuda IV (60gb)
-sieciówka Geniusa (zwykłe 10mbit na RTL8029)
-CDROM LG CRD-8521B
-nagrywarka TEAC W58E
-muzyczka z płyty VIA AC'97

mi się pomysły skończyły (zresztą pierwszy raz widzę tak magiczne zachowanie
sprzętu.. ja rozumiem żeby jeszcze od razu ich nie wykrywało jako DMA albo
cooś.. ale kurcze było włączone i zwyczajnie sie przełączyło)

wiem że dosyć dziwne ale mam nadzieję, że na grupie znajdzie się ktoś kto
będzie mi w stanie pomóc (chyba ze wcześniej zaleje mnie krew i zainstaluje
swoje kochane win2k)

pozdrawiam

Jadsadah_at_ondraszek.ds.polsl.gliwice.pl