Re: Konfiguracja komputera

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 26 Oct 2001 - 19:42:35 MET DST

Niejaki(a) Punisher <punisher_at_skrzynka.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal
(a) olsnienia i napisal(a):
> Proszę o pomoc w doradzeniu - chce kupic nowego kompa. Na pewno intel -
> celeron, bo na p4 nie starczy kasy.

za ta same kase mialbys znacznie ydajniejsza i bardziej przszlosciowa
platforme od *ntela...

> Chce pobawic sie innymi systemami
> operacyjnymi itd.
> Wiec mysle o komponentach:
> -Intel Celeron FCPGA 1100/100 BOX 128K

jak juz musisz tego intela to bierz 1200mhz bo przekreca sie
bezproblemowo na 1600mhz - zmodyfikowane jadro coppermine. 1100mhz nie
podzylujesz...

ale b. podobnie cenowo do tego intela masz athlona xp 1500+, ktorego bys
podzylowal do 1800+... i mialbys jeszcze lepsza platforme... IMHO.
chyba, ze co jakis czas zmieniasz komputery, tzw. co rok, to wtedy
rozumiem :)

a jak wolalbys sdramy to bierzesz msi k7t turbo le za 450zl, pakujesz w
nia na dzien dobry kosc 512mb, potem dokladasz w miare uzywskiwania
funduszy, lub robisz sobie 1.5giga odjazd na dzien dobry, bo 3x 512mb to
jest cena okolo 800zl... ;)

> -Abit ST6 815EP FC2 ATX ATA100 6P 4D SOUND lub MICROSTAR NA 815EP. Ktrora
> lepsza i mnie problemowa?

microstar wg. mnie no i ciutke tansza, a chciales, tanio i wydajnie :)

a tutaj mozna by wziac za podobna cene plyte dla amd, z obsluga 1.5 lub
2giga ramu. nie pamietam jak to jest dla sisa i ali, ale one jakos nie
sa zbyt czeste na rynku. np. abit kg7 (drogi niestety) ma obsluge 2giga
ramu. do tego 266fsb, bo to ddr. kwestia wyboru...

> -Dysk Maxtor MAX4D040H2 40.0GB 5400 RPM UDMA100 - bo nie chce wyrzucac kasy
> na 7200... ma ktos jakies doswiadczenia z tymi dyskami ? Czy moze lepsze
> bedzie seagate U6 lub WD Caviar AB?

ja mam dostawiadczenia mile z Seagate'ami Uxx, ale afaik to Maxtorki
5400rpm sa bardzo fajne... kwestia gustu i mozliwosci dostania. ja tam
wole Seagate'y :)

> -KARTA GF2-MX400 32MB SDRAM TV-out tylko nie wiem czy MSI czy Winfast?

Hmmm... zalezeni od pieniedzy, ja bym bral MSI (idzie w parze z plyta :)
).

> -Kingstone 256 MB SDRAM 133 MHz

4x 128MB, wychodzi najtaniej i obsadzasz maksymalne 512mb dla i815... i
masz siwety spokoj z pamiecia. a 4 sztuki dlatego, poniewaz a) jak sie
jedna walnie, to 3 masz sprawne, b) taniej.

kingston do tego jest "przereklamowany", tzw. biora kosci od kazdego i
firmuja swoja firma. ja bym predzej patrzal za infineonami 128 :)

jesli ddr - hmmm... zaleznie od funduszy, ale proponowalbym od razu
jedna kosc 512mb, tak by juz miec...

> -Pioneer DVD-106SZ BULK 16x - chyba że ktos zna coś lepszego i tanszego

toshiba? hitachi? pozatym czy tak koniecznie potrzebujesz dvd? odczyt
cdromow na dvd jest gorszy (zaraz poleca polemiki, ale jest inna budowa
lasera i we wstepnym projekcie to dvd nie mialo wspolpracowac ze starymi
cd...).

ja bym kupic teac cd540e - cdromik, ktory jest nie do zajechania, czyta
plytki tak zarysowane, ze matowe...

> -Monitor - albo LG 775 albo CTX VL700. To zalezy od ilosci kasy, ktora
> zostanie
>
> Co o tym sadzicie? Wg. szacunkow nie powinien wydac na to ok 3300 brutto.
> Ale chodzi mi o stabilonosc (czyli plyta+grafika+ ew cos innego)

max 3300? no to jedziemy intelem: (cennik komputronika - maja co
niektore rzeczy zawyzone)

Intel Celeron 1200 MHz bulk (Tualatin) 548
DIMM 256MB Kingston Value RAM PC-150 !! 146
Microstar 815ep-T Pro 463
Maxtor DiamondMax D540DX 40 GB 462
CD-ROM 40x Teac 249
GeForce2 MX-400 Leadtek Winfast SH Pro Max 64MB+tv 439
17'' LG Flatron 775ft 1080
CoolerMaster DP56I31C 57

razem 3444, ale cena cdromu zawyzona o 50zl, dysku tez o 50, flatrona
moze tez bys taniej dorwal.

w zestawie amd podmien tylko procesor i plyte:

AMD Athlon XP 1500+ 699
Microstar K7T-Pro Turbo Limited 488

wychodzi 100zl drozej, ale mozesz tutaj wlozyc 1.5giga sdramu, a
palomino mozesz dokrecic tak na oko do modelu 1800+, chyba, ze
wyciagniesz wiele wiecej :)

na poczatku chcialem dac przyklad ddrowy, ale okazalo sie, ze wyszloby
za drogo - o 300zl drozej. no ale coz, za wydajnosc trzeba placic, a
cielak-t 1200 jest o wydajnosci morgana 1.1ghz, a to jest daleko za
palomino 1500+ :)) dopiero po podkreceniu pokazuje roki i jest z nim na
rowni. tylko, ze 1500+ dokrecasz do 1800+, a *ntela juz dalej nie (no
moze i sie da, ale bedzie walic brudna magistrala po m.in. mostku
poludniowym, i w efekcie bedzie wiecej problemow...).

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|______________txt by: Telekomunikacja Polska S.A._______________|