Re: i815 vs. Via 133

Autor: KED (Krzysztof.Dmytrow_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Fri 26 Oct 2001 - 09:57:36 MET DST

> W porzadku. Tylko ujme to w ten sposob: a co mnie obchodzi, czego to jest
> wina? Jest wolniej? Jest. Na tyle wolniej, ze moj trzyletni Abit BH6 ma
> lepsze wyniki benchmarkow dyskow (i to w U33)? Tak. To by bylo na tyle :)

Bo de facto mostek 686A pracował na poziomie U33 a nie U66. Za to płyty
z 686B już mają bardzo porządne wyniki.

> Ja to tez tak traktuje. Ale mimo wszystko majac identyczne podzespoly,
> gdzie "tylko" plyta sie rozni, a wyniki sa dosc rozbiezne, to mozna
> zalozyc, ze wskazania sa mniej wiecej wiarygodne.

Polemizowałbym, bo na BE6, gdy dysk podłączony był do HPT366 to Sandra
wskazała czas dostępu na około 200 ms. Cos nie tak.

> klejku 3 roznice w klatkach sa rowniez wyraznie -- ok. 119 dla VAP133A i
> 132 dla i815 (przy P3-733 i i dentycznych pozostalych elementach. Tyle, ze
> nie pamietam jaka to wtedy byla karta grafiki :) ).

Odczujesz tą jedenastoprocentową różnicę? Nie sądzę, żeby miało to
jakiekolwiek znaczenie. Ale zgadzam się, że implementacja AGP w
chipsetach VIA była zawsze nieco słabsza od tej dla chipsetów Intela.

> I znowu przyznam Ci racje (cholera, wyczerpalem juz limit wszystkich 3 na
> ten rok) :)

:-)))).

> Akurat ten model Abita nie jest idealny, zwlaszcza jesli masz wersje "made
> in China" z padajacymi kondensatorami, zimnymi lutami itp. :)

Nigdy jakoś w ogóle nie przepadałem za Abitami.

> Szukalem. Naprawde, zaliczylem kilka modeli (Asus P3V4X, Epox 3VCA?, AOpen
> jakis tam, Shuttle AV64 i jeszcze jakies dwie -- chyba Soyo i Abita, ale
> nie jestem pewien).

Ale z ustawieniami standardowymi były jakieś problemy?

> A na zadne no-name'y nawet nie spojrzalem :)

No, to normalne :-).

> Tia, kup sobie karte dzwiekowa na Vortexie 1 to inaczej bedziesz spiewal
> ;)

Miałem, i faktycznie nie śpiewałem wesoło :-). BSOD z napisem Vortex PCI
error. Chociaż moim zdaniem była to raczej wina karty, która zajmowała
chyba jakieś przerwanie gryzące się z czymś (ale wiem, że na płytach z
Intelem taki problem nie wystepował).

No dobra, jasnowidz, miałem jeden problem :-)))). Zresztą czytałem, że
jakoś można to obejść. Na Benchmarku ponoć o tym pisali.
Teraz chciałbym sobie kupić Vortexa 2, ale nie bardzo mogę znaleźć
(nawet w komisach).

pozdrawiam
Krzysiek