szybki dysk i stara płyta

Autor: Jacek Kauch (jacek.kauch_at_element.tpi.pl)
Data: Thu 25 Oct 2001 - 12:27:37 MET DST

Jesta Baracuda IV (miodzio) i stareńka P3B F. Jak sądzę IDE na płycie śmiga
na 33 Mb/s ale pewien nie jestem (stawione jest na Ultra DMA).
No i pytanko czy aby płyt nie obniza "lotów dysku - wg mnie obniża, choćby
to, że dysk może pracować na uATA 100 a lyta na 33. Czy dobry kontroler np.
Promise, zaszaleję, raidowy (potem dokupię drugą Baracude IV) poprawi
ewidentnie wydajność systemu?

Nie chodzi mi rzecz jasna o jakąś 2% większą wydajność ale o sensowną (20,
30% i więcej).

Jakie jest wasze zdanie?

pozdrawiam
Jacek