Re: fdisk - partycje

Autor: ES (skorska_at_dedal.man.szczecin.pl)
Data: Wed 24 Oct 2001 - 10:46:41 MET DST

>Jak (z tego co wiem przy pomocy fdisk) usunąć drugi
> dysk logiczny czy też partycję? tak abym miał całą pojemność dysku na C:

Z programem fdisk trzeba postepowac b. ostroznie ! Przede wszystkim trzeba
zdawac sobie sprawe, ze dane z dyskow zostana usuniete !! Nalezy miec
dyskietke systemowa.
Podaje kolejnosc czynnosci:
1) po uruchomieniu programu fdisk najpierw usuwasz dysk logiczny z partycji
rozszerzonej (dane z dysku D znikna !) oraz sama partycje rozszerzona,
2) usuwasz partycje podstawowa (wszystkie dane z dysku C znikna !!!),
3) zamykasz system
4) uruchamiasz system z dyskietki systemowej (trzeba ja wczesniej
przygotowac, przed zabawa z fdisk-em),
5) ponownie uruchamiasz fdisk, tworzysz partycje podstawowa na calym dysku
(100%).
Potem oczywiscie musisz dysk C sformatowac systemowo poleceniem format c:/s

Powodzenia
Ela