zaszumiona lina - trochę długie

Autor: ryszkras_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 23 Oct 2001 - 22:53:52 MET DST

Pytanko następujące: Szwagier (w małej miejscowości) kupił sobie modem (Zoltrix
Spirit), przy połączeniu z internetem osiąga niesamowitą prędkość połączenia
19200 bps o ile w ogóle się połączy. Sprawdziłem mu, co prawda telefonicznie-
metodą "a co masz tam ustawione" (win'95 ostatnia wersja) ustawienia i wygląda
że wszystko OK. Wydaje mi się że wina tkwi po stronie TP.SA ponieważ gdy do
niego dzwonię szum słyszę już w momencie gdy tlf daje sygnał a jakość
połączenia okropna (szumi jak nad morzem). Zastanawia mnie tylko to że on
twierdzi że słyszy mnie dobrze. Pytanie następujące: 1.czy to może być jednak
coś innego niż ta linia (zakłócenia w trakcie dzwonienia może powodować
telefon), 2.czy może wymienić modem na jakiś szczególnie odporny na szumy (na
jaki?)?
Dodam że łączy się z internetem odłączając całkiem telefon, komputerek ma P200
MMX, 128 RAM. Z góry dzięki...