Re: Pada mi dysk - pomocy!

Autor: Depesz (dchmiel_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Tue 23 Oct 2001 - 21:30:05 MET DST

Użytkownik "Wagus" <Wagus - doggie77_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Mowa o kilkumiesięcznym IBM'ku 40 GB serii ICL (he he).
>
> Mam (a może miałem) taki podział partycji:
> - podstawowa: C, Win2K Server, NTFS,
> - podstawowa: C, Win98, FAT32,
> - rozszerzona: D, Gry, FAT32,
> - rozszerzona: E, Dane, FAT32.
>
> Pracując w nocy pod Win2K, po serii zgrzytów (coś jakby dysk nie był w
> stanie odczytać sektora i ponawiał próby), byłem zmuszony zrestartować
> kompa. Efekt był taki, że zgrzytanie pojawiło się już przy próbie startu
> Win2K. Do Win98 dla odmiany dało się wejść, ale błędy występowały na
> [...]

Pisałem już o tym.

Najlepiej użyć EasyRecovery (np. v. 5.11)
Przy odtwarzaniu radzę odznaczyć odzyskiwanie usunietych plikow (wtedy
powinno prawie nie być plików skrosowanych). Jeżeli raz przejedziesz i nie
otrzymasz oczekiwanych wyników spróbuj jeszcze raz od innego miejsca na
dysku. Jak się jednak zapewne domyślasz program nie jest 100%, szczególnie
przy poważnych padach.

Żeby Ci zaoszczędzić szukania (a miałem nawet sygnały że niektórzy nie
potrafią tego znaleźć) to jeszcze dzisiaj program był do ściągnięcia stąd:
http://darkplat.wd1.net/~titant/FOSI/set.html
albo
http://www.xiaomian.net/list.asp?id=2967

Z wiadomych względów nie mogę Ci go przesłać.

Co do reszty j.w.

Powodzenia!

Depesz

P.S. Gdzieś na grupie widziałem namiary na stronę z polskim darmowym
programikiem do odzyskiwania danych. Nie używałem go jednak więc nie wiem
jaki jest, ale być może jest nawet lepszy. Ogólnie warto trochę poszukać w
sieci.