prosta obróbka dwięku

Autor: Michau (michauuu_at_yahoo.com)
Data: Tue 02 Oct 2001 - 22:40:23 MET DST

Mam problem, z którym spotykam się po raz pierwszy. Pewnie kilkoro z Was już
tego próbowało, więc proszę o radę:

Nagrywam w komputerze kilka zdań. Mam do dyspozycji taki sobie mikrofon,
windowsowy rejestrator dŸwięku. Chcę:
- zmniejszyć objętoœć pliku (2s dŸwięku to ok 50 kB!)
- wyczyœcić szumy z tła
- przekształcić głos tak, żeby brzmiał bardzo nienaturalnie, jak głos z
kreskówki: skrzekliwie, wysoko, gderliwie
- skrócić dŸwięk (wyrzucić ciszę z przodu i z tyłu)

PoradŸcie mi proszę, jakiego programu do edycji dŸwięku użyć (i jakich
filtrów). Nigdy się tym nie bawiłem, więc proszę o coœ w miarę prostego w
obsłudze. A może dŸwięk rejestrować czymœ innym niż standardowy windowsowy
Rejestrator?

Michau