Re: watpliwosci dot licencji na np OFFICE

Autor: M.M. (bioinfo_at_biotop.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 02 Oct 2001 - 13:06:49 MET DST

bolo napisał(a):

> moje pytanie w prawdzie w obliczu XP sie zdezaktualizowalo, ale przy okazji
> jak u mnie w firmie wywalili iles tam tysiecy na wordy i offisy mnie ono
> nurtuje
> CO JESLI ZAINSTALUJE office na serwerze i bede go uruchamial przez siec?
> co na to licencja?

W sieci masz prawo uruchomiać tylko programy zakupione w wersji sieciowej na
tylu stanowiskach ile masz wykupionych licencji, natomiast w "zwykłej" licencji
program jest przypisany do konkretnego komputera i tylko na nim może być używany
1 Sztuka programu 1 komputer. Wyjątkiem są tzw licencje MOLPE dla dużych
jednostek dydaktycznych np uczelni gdzie uczelnia ma prawo instalować dany
program na dowolnych komputerach będących w posiadaniu danej jednostki, al i
tak wykupiona przez dany zakład licenecja bądź licencje są przypisywane do
konkretnych komputerów - karta rejestracyjna z nr inwentarzowym danego kompa.
Przy czym o ile umowa licencyjna nie stanowi inaczej instalowanie programu na
więcej niż jednym komputerze bez względu na to czy jest program używany czy nie
jest naruszeniem licencji, ale np licencja MOLP dopuszcza możliwość instalacji
np Offica w komputerze domowym pracownika np w celu kontynacji pracy naukowej.
Pozdrawiam MACIEK.