Re: VIA686B, SBlive i Busmastering - problem...

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Mon 01 Oct 2001 - 20:23:25 MET DST

Użytkownik Piotr Oniszczuk <wolodzia_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:rT5SYFFduNed-pn2-7nYHGojdYndC_at_commpo.polww.alcatel.pl...
> Właśnie rozbudowałem swojego blaszaka o Abit KG7 MoBo.

Ważne jest załadowanie jej ostatniego biosu.

[...]
> Jednak instalacja SBlive w slocie PCI (bez żadnych sterowników- sam
> hardware) powoduje takie błedy na IDE że odrazu padają partcje, itp.
> Jedynym wyjściem jest wtedy wyłączenie busmasteringu na IDE - wtedy
> jest OK.

Włóż ją do 4-tego PCI licząc od AGP i zainstaluj ostatnie sterowniki.
Powinny być m.in.tutaj:
ftp://www.in4.pl/pub/sfx/sblive

> Żadnych konfliktów I/O czy IRQ tu nie ma - jestem pewien. Karta jest
> OK, bo od roku chodziła cacy w mojej starej maszynie (z tym samych
> dyskiem, NIC, itp.).
>
> Wiem że jest to wynik błedów w SouthBridge VIA 686B (686B i SBlive się
> "gryzą")[...]

Niekoniecznie, jakoś inni mają live'y na tej płycie i jest OK.

Ale możesz spróbować zainstalować via-pfd a w biosie
wyłączyć opcje (mogą się troche inaczej nazywać)
pci delay transaction , pci master read caching
oraz pci dynamic bursting.

PeJot