Re: ATA33 i ATA100

Autor: Jarek (chio_at_biomed.eti.pg.gda.pl)
Data: Sat 29 Sep 2001 - 10:33:09 MET DST

Nie sądzę żeby się opłacało. Miałem przez ostatni rok ATA33, 66 i 100. Nie
zauważyłem większych różnic między kolejnymi wersjami. Przy dysku 5400 nie
sądzę aby w rzeczywistej pracy (ładowanie windy, uruchamianie programów)
zysk byłby większy od 10%. Myślę że lepiej dołożyć na dysk BarracudaIV lub
ten nowy IBM. Przyspieszenie będzie więkasze, a i większe możliwości
rozbudowy - kupienie nowej płyty z obsługą ATA100 (co w przypadku przejścia
z ATA33 może znacznie przyspieszyć działanie) lub w ostateczności kontrolera
(ale uważam, że nie się opłaca, bo za drogo i lepiej już dołożyć i kupić
całą nową płytę).
Sam mam Seagate ST340823A maksymalny transfer sekwencyjny na ATA100 to 30MB
więc ATA33 powinno wystarczyć. Read Burst jest oczywiście większy (60MB) ale
to chyba się mniej liczy. Jeśli możesz wybrać inny dysk to nie bież tego
jest dość głośny. Sam wybrałbym IBM'a którego da się, odpowiednim programem,
ładnie wyciszyć minimalnie spowalniając.