Re: Problem z rozszerzaniem pamiecia w Compaq Presario 9232

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 01 Oct 2001 - 15:16:38 MET DST

"Raffa" <rafalw_at_interia.pl> wrote in message news:9p91pr$g55$1_at_news.tpi.pl...
> Użytkownik Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9p8d3t.3vvavop.1_at_poczta.onet.pl...
>
> moze nie obsługuje EDO

Ojej... nie pomyślałem o tym... EDO nie jest "backward compatible"?

> a może trzeba zworką ustawić zasilanie gniazd czy coś

Niestety - nie ma zworek. Bałem się tylko, że jaśnie myślący Compaq
wymyślił np. inny rozkład końcówek na module albo coś w tym stylu,
aby zmusić głupich klientów, którzy od niego kompa kupili aby upgrade
również u niego robili... :-)
BTW: czy dziś również Compaqi są bardzo "proprieratary" i nic
tajwańskiego do nich nie pasuje?

> te 8MB przylutowane ????? na stałe ??? no no

Tak, cztery duże układy w wersji SMD przylutowane do płyty głównej.
Pamiętaj, że Compaq od dawna sam projektuje swoje płyty i karty.
To rozwiązanie daje "minimalną" konfigurację pamięci... Gdyby udało
mi się dodać 32 mega ramu w postaci SIMM to uzyskałbym total 40M.