Problem, który rzucił mnie na kolana. :-(

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 01 Oct 2001 - 08:58:51 MET DST

    Podstawowa konfiguracja komputera następująca:
Abit KT7 (bez Raida), Duron 700, 256MB Ram, dwa Seagate Barracuda II
10GB, SoundBlaster Live Player, karta gfx Ati Rage 128, karta tv Ati TV
Wonder VE (na BT878), zasilacz 300W, wszystkie urządzenia pracują na
osobnych przerwaniach. Problem mam podczas przechwytywania obrazu z
karty tv, po jakimś czasie (czasami po kilku sekundach, a czasami po
kilku godzinach) komputer "zamarza". Obraz w okienku przechwytywania
zmienia się, dźwięk słychać, jednak wszystkie pozostałe programy wiszą,
nie przechwytuje więcej klatek i pozostaje tylko twardy reset. Sytuacja
jest niezalezna od uzytego programu (testowane na róznych wersjach
VirtualDuba, AviIO i FreeVCRa), od sposobu zgrywania (głownie w
VirtualDubie) oraz codeków (rózne wersje Divxa, PicVideo MJPG, Morgan
MJPG itp.), przestestowałem pamięc programem MemDoctor
(www.simmtester.com) i przeszła 30 godzinny test Burn-in bez zadnych
błędów, procesor testowałem pod względem błędu w obliczeniach związanych
z JPG i równiez wszystko okazało się w porządku, 48 godzinny Stability
test przebiegł bez zadnych zakłóceń. Ogólnie komputer we wszystkich
innych zastosowaniach oprócz zgrywania z karty TV jest super stabilny,
temperatura podczas zgrywania nie przekracza 47C, testowałem wszystkie
dostępne (i zalecane) sterowniki z ATI, wszystkie Via 4in1 (od 4.25 do
4.33), wszystkie biosy do płyty (z ostatnim 3R włącznie), rozmaite
ustawienia w samym biosie i dalej to samo. Zmieniłem kartę muzyczną na
Zoltrixa na ISA i sytuacja pozostała bez zmian, koniec końców zamiast
obu kart Ati wsadziłem Asusa V3800 TNT2 z tv in/out i oczywiście zmian
nie było zadnych, wszystkie testy przeprowadzałem oczywiscie na świezym
systemie (głownie Win98SE, ale pod Win2000 równiez). Na koniec wsadziłem
obie karty Ati do innego komputera (płyta Gigabyte GA5X na Ali Alladin5,
K6III-450,karta muzyczna ISA) i sytuacja była taka sama, komputer wiesza
się albo zaraz po starcie, albo po kilku minutach, albo po kilku
godzinach (problemem nie jest brak miejsca na dysku, ani wielkość
plików). Próbowałem juz chyba wszystkiego, dlatego mam pytania:
1.Co mógłbym jeszcze zrobić, czy tak po prostu ma być?
2.Czy ktoś ma kartę TV, dającą jakość obrazu ATI, a nie sprawiającą
takich problemów?

Pozdrawiam

Darek J.