bylo:Klopot z siecia domowa-jest klopot z siecia

Autor: gajos_REMOVE__at_belar.mtl.pl
Data: Mon 24 Sep 2001 - 18:30:22 MET DST

In pl.comp.networking Sierp <listy_at_meadow.eu.orgwytnij_to> wrote:
[ciach]

> jak nie widzi siebie to na pewno siec lub kabel :-/
> przeciez napisalem w czym prawd. jest problem. Nie znaczy, ze to to,
> ale przyjajmniej nalezy to sprawdzic.
Ja bym stawial jednak na sterowniki i protokol... Kiedys cos takiego mialem.
Jesli probujesz instalowac inne sterowniki to najlepiej wywal calkiem
urzadzenie. Odinstaluj je ale wytnij tez z /windows/inf plik ktory zawiera
informacje dotyczace dotychczasowego sterownika. Bez tego to bardzo czesto
olewa nowe i jak glupi korzysta wlasnie z tego co juz ma :-(
A dzis tez ciekawy problem mnie spotkal.
Otoz komputer normalnie dzialal w sieci (w98se karta sieciowa na rtl8139) i
nagle przestal. Protokoly odpowiednie sa, wszystko pokonfigurowane,
urzadzenie rowniez jest zainstalowane. Sprawdzalem karte i widnieje w
managerze urzadzen. Software do testowania karty zarowno pod win jak i pod
dos nie pokazywaly zadnych problemow. Jedynie w trybach transmitter i
receiver (pod dosem) pokazal ze brak mu trans/receiv. (odpowiednio) i ze to
problem kabla. Sprawdzalem na dwoch roznych kablach i to samo. Ping nie
dziala... Sam juz nie wiem co sprawdzic i co to moze byc... Jedna ciekawa
rzecz zauwazylem. Mimo ze nikt nie korzystal z sieci na hubach pokazywal
duza zajetosc sieci i mnostwo kolizji... Jedyne co sie w firmie dzialo to
skanowalem nt server programem avp... Nie wiecie co to moze byc???

--
					Piotr Gajewski
				 e-mail: gajos_at_piast.t19.ds.pwr.wroc.pl