Re: Jaki jest pożytek z ACPI???

Autor: darbakan_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 24 Sep 2001 - 08:44:09 MET DST

> Jak w temacie, co w praktyce daje włączenie w BIOS-ie ACPI, czy jest
> to zauważalna korzyść płynąca z zaoszczędzenia energii? Czy może to
> powodować krótkotrwałe wyłączanie się dysku? U mojego kumpla tak się
> właśnie zdarzało, poza tym windows ME chyba ignoruje ustawienia w
> BIOS-ie dotyczące zarządzania energią? Proszę o opinię.

Moim zdaniem jest to przydatne dla tych systemów, które są w ciągłej pracy.
Użytkownik indywidualny, który włącza komputer wtedy gdy czegoś potrzebuje przy
jego pomocy nie potrzebuje ACPI.
Inaczej ma się sprawa, gdy Zakład Energetyczny lub "przyjaźni" sąsiedzi nie
dokonują przerw w dostawie prądu. Wtedy korzystnie - ze względu na szybką
gotowość do pracy - jest pozostawić sprzęt włączony lecz zahibernowany.

Tak więc wszystko zależy od sposobu wykorzystania pc-ta. Dla jednych ACPI jest
dobrodziejstwem dla innych przekleństwem.

Pzdrm
darbakan