Re: Jaki jest pożytek z ACPI???

Autor: dragon (the.dragon_at_interia.pl)
Data: Sun 23 Sep 2001 - 23:41:19 MET DST

"Jarek" <nospam.djberg_at_wp.pl> wrote in message
> Jak w temacie, co w praktyce daje włączenie w BIOS-ie ACPI, czy jest
> to zauważalna korzyść płynąca z zaoszczędzenia energii? Czy może to
> powodować krótkotrwałe wyłączanie się dysku? U mojego kumpla tak się
> właśnie zdarzało, poza tym windows ME chyba ignoruje ustawienia w
> BIOS-ie dotyczące zarządzania energią? Proszę o opinię.
ACPI pozwala uzywac suspend to ram i suspend to disk - wilece pozyteczne
funkcje (ja klade OS raz na miesiac... bo niestety winda ssie ram)
ME nie ignoruje ustwien z BIOS-u - sa dwa zestwy sterownikow - jeden dla
BIOS PnP a drugi dla BIOS ACPI - w BIOSie wlacza sie fizyczny kontroler ACPI
(zjada on nb 1 przerwanie)
jak nie uzywasz suspendu to nie warto wlaczac - i tak wszystkie urzadzenia
musza obslugiwac ACPI aby caly system dzialal (stare dzwiekowki sieciowki i
riva tnt nie dzialaja)
pozdro
a.