Re: StarOffice a prawo.

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Sun 23 Sep 2001 - 11:43:28 MET DST

Użytkownik Cross <cross_at_hoga.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9oiai5$37s$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl...
> nie mozesz kupic jednego chipa i zainstalowac go 100 razy i uzywac ile kcesz
> juz to przerabialem
> mozesz tez wykupic instaloacje jako usluge w jakiejs firmie i nie musisz
> miec orginalu
> to ta firma ktora ci instalowala musi wrazie czego sie wykazac orginalem

Wg mnie można to równie dobrze ściągnąć z internetu, z jakiejś płyty dodanej
do gazety, kupić w pudełku (60zł lub z darmowym updatem przez
jakiś czas -300zł) i instalować u siebie dowolną ilość razy!
Tylko nie można zarabiać na dystrybuowaniu tego programu (czyli
Chip musiał pewnie coś zapłacić za możliwość umieszczenia na płycie
bo na tym zarabia)

Wg. Ciebie linuxa też trzeba kupować 100 dystrybucji jak się
chce zainstalować na 100 komputerach ? ;)

Oto fragment licencji StarOffice'a 5.2PL
1. License to Use. Sun grants to you a non-exclusive and non-transferable license for the
internal use only of the accompanying software and documentation and any error corrections
provided by Sun (collectively "Software"). You have no right to distribute the Software.

2. Restrictions. Software is confidential and copyrighted. Title to Software and all associated
intellectual property rights is retained by Sun and/or its licensors. You may make copies of
Software only for your internal use provided that you reproduce all notices in and on Software
, including this Agreement. (...) dalej były już jakieś bzdury żeby nie stosować tego
w elektrowniach atomowych :)

Proszę o wyrażenie też zdania inne osoby.

> "Pilu" <pealoo_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> od

Jeżeli się pochwalisz w jakiś papierach że zainstalowałeś darmowe
oprogramowanie to nie może być inaczej gdy 55-letnia urzędniczka
dowali Ci podatek (pod pretekstem darowizny-40% itp)

PeJot