Re: WALKA Z ASUS A7M266+ATHLON1400+GEFORCEII

Autor: Sebastian Kaliszewski (Sebastian.Kaliszewski_at_softax_com.pl)
Data: Fri 21 Sep 2001 - 18:00:13 MET DST

"Sławek" <climber_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> powtórze post
> bo jest dla mnie bardzo ważny
> a nie wiem czy nie został zuwazony czy
> nikt nie zna odpowiedzi
>

> zgodnie z poradami otrzymanymi
> na grupie zmieniłem zasilacz na 300W
> ale nie wiele to pomogło nadal
> aplikacje multimedialne i
> uzywające DirectX i AGP wywalają się
>
> podaje więc ustawienia swojego biosu może
> ktoś mądry coś poradzi

Czy sprawdzales, czy pamiec jest w porzadku. Czy to jest pamiec markowa
(Kingston, Crucial, Samsung, Infineon, Hynix, Elpida) czy dalekowschodniej
firmy-krzaka? UWAGA -- pamiec formowa ma nazwe (pozadnej) firmy napisana na
plytce! Wielu (wiekszosc) gieldowych i tanikosklepikowych handlazy wciska
kit sprzedajac jako firmowe moduly pamieci na ktorych tylko kostki sa
firmowe a na plytce podpisala sie firma-krzak albo nikt. Taki modul w zadnym
wypadku nie moze byc uznany za markowy!

> na pierwszym miejscu podaję opcję akutalnie ustawioną
> a za nia opcje jekie jeszcze są do wyboru

> [...]

Tu zmien na User Defined -- bez tego oba ponizsze nie maja wplywu na
dzialanie! Niektore badziewne pamieci maja w SPD wpisane dane mocno
naciagane.

> SDRAM CAS Precharg-------- 3T/2T
> SDRAM RAS to CAS Delay -- 3T/2T
> Delayed Transaction ----------- Enabled/Disabled
> PCI to DRAM Prefetch ------- Enabled/Disabled
> AGP to DRAM Prefetch ------ Enabled/Disabled
> I/O Recovery Time ----------- Medium (8 BCLKS)/Disabled/Normal (13
> BCLKs)
> Graphics Aperture Size ------- 64 MB

Mozna chyba podniesc do 128

> Video Memory Cache Mode -- UC/USWC
>
> nie przepisywałem całego bios'u jeżeli jest jeszcze
> cos ważnego to napiszcie
> proszę o fachowe rady a nie o zgadywanie
>
> sprzęt:
> Asus A7M266
> Athlon 1,4
> 128 DDR
> Geforce2 MX400 64MB
> DVD Toshiba 16x
> Seagate 20GB

Jak zacznie dzialac to przywroc AGP 4x i AGP fast write.

Pozdro

--
                              Sebastian Kaliszewski