Re: RAM PC-100 vs Pc 133

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 21 Sep 2001 - 17:38:38 MET DST

On Fri, 21 Sep 2001, Marcin Tworek wrote:

>+ Witam.
>+ Obecnie mam 64 Mb pamieci Ram PC-100.
>+ Chcialbym dokupic wiecej, ale trudno juz
>+ kupic pamieci inne niż PC-133, a nie wiem
>+ czy moja plyta je obsluguje.

 Z tym "obsługiwaniem" to nie do końca tak :)
 Prawda, że niektóre stare płyty mają tak badziewne
(długie) czasy narastania że "szybsze" pamięci
(które są technologicznie "nastawione" na znacznie
krótsze czasy - w tym również zbocza sygnałów)
mają problemy. Ale... nie słyszałem o przypadku
żeby płyta przystosowana do PC-100 miała problem
z RAMem -133 ! Owszem, ZNACZNIE starsze płyty
z PC-66 - widywałem.

>+ Czy jesli moja
>+ plyta ich nie obsluguje a ja mimo wszystko uzyje
>+ takiej pamieci to czy przestawi sie ona na PC-100.

 Płyta nie musi się "przestawiać".
 Jeśli płyta ma za wolne czasy narastania to nic
nie pomoże :( - poza wymianą pamięci na takie które
TOLERUJĄ WOLNIEJSZE ZBOCZA - to NIE MUSZĄ być
koniecznie 'wolniejsze' pamięci; w przypadku
płyt które miewały problemy z PC-100 było tak
że NIEKTÓRE typy działały - a NIEKTÓRE nie.

>+ Moja plyta to Acorp z chipsetem Intel 440BX.

 Osobiście nie słyszałem żeby jakakolwiek płyta z najlepiej
podkręcającym się chipsetem :) (BX) miała problem
z "szybkimi" pamięciami ! Ktoś słyszał ??

>+ Pozdrawiam Marcin

 Wzajemnie, Gotfryd