Re: Sprzed pod bazy danych

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Thu 20 Sep 2001 - 18:14:01 MET DST

Użytkownik Mariusz <mariusz_at_cz.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9o9sml$ovu$1_at_news.onet.pl...
[...]
> 1. Dwa procesory PIII
> 2. TYLKO dyski SCSI, najlepiej 10K RPM. IDE, nawet te najszybsze nie wchodzą
> w grę....
> 3.Sterownik ADAPTEC-a 160MB/s (UWAGA: PCI 64bit) i odpowiednie dyski
> 4. Wydaje mi się że ten system będzie wydajniejszy od systemu 1
> procesorowego z RIMM
> 5. Nie wchodź w Durony ani Athlony, jak nie chcesz mieć "dziwnych" i
> "nieprzewidywalnych" ekscesów z np. SCSI......
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ale bajeczki piszesz.
Trzeba dobrze dobrać podzespoły, sterowniki i dobrze skonfigurować ...

A co do PCI64 na platformach Athlon MP (pewnie o tym piszesz z tymi
problemami ze SCSI bo zwykłe PCI daje przepustowość tylko 133MB/s)
to płyta dla 2xAthlon Tyan Thunder K7 na chipsecie AMD760 ma 5 złącz PCI64
-66Mhz (533MB/s), poza tym 1xAGP PRO, dwie karty sieciowie, karte graficzną
Ati Rage II- cena ok.2500zł

Zwykłe Athlon'y też na niej działają tylko troche wolniej obsługują pamięci
bo nie mają hardware prefetch'u.

Polecam profesjonalne artykuły pod poniższym adresem
http://www.anandtech.com/cpu/index.html?showall=y
Athlon MP - Dual processor heaven
P4 1.7Ghz Xeon - King of the High End ?

Dla dual Pentium3 płytą o podobnych możliwościach (i cenie ok.2500zł)
jest Intel STL2 -na chipsecie Serverset 3 LE , dodatkowo z kontrolerem scsi U160,
kartą sieciową, kartą graficzną Ati Rage II ale bez AGP PRO (do serwerów
baz danych jest niepotrzebne), 2xPCI64-66Mhz, 4xPCI

> Z tego co wiem, p4 jest JEDNOPROCESOROWY. Tak przynajmniej wypowiadają się w
> samym Intelu.........

Zgadza się.
Wersja XEON jest do pracy wieloprocesorowej (ma więcej
nóżek właśnie dla SMP)
Oczywiście kosztuje majątek ...

[...]

PeJot