Dlaczego ?

Autor: Qba (qba_at_qba.w.pl)
Data: Wed 19 Sep 2001 - 09:45:03 MET DST

Witam,

Kumpel ostatnio kupil sobie kompa (calkiem konkretnie wypasionego):
- Athlon 1.2GHz (wersja 266 FSB)
- plyta glowna Soltek SL-75 KAV
  (ze zintegrowana karta dzwiekowa, niestety bez zlacza modemowego, za to
1xISA :)
- 256MB DIMM
- jakis tam GeForce2 32MB, jakis tam modem na PCI, DVD LG, BarracudaIV 40GB
:)

...no i przyszedl do mnie z tymi czesciami z propozycja zlozenia go za
3xTyskie+1xPizze;
Majac za soba jako-takie doswiadczenie w skladaniu kompow
(ostatnio zlozylem bezproblemowo z 5 kompow)
oczywiscie sie zgodzilem. Poza tym - piwa nigdy za wiele :)

Po parudziesieciu minutach "skrzynka" byla juz gotowa do dziewiczego
odpalenia;
Jeszcze tylko kabel do sieci i Power On;
Jakiez bylo moje zdumienie, gdy po wcisnieciu przyciska Power, ciemnosci na
monitorze nie za bardzo chcialy ustepowac;
Na ten czas wyjalem ze skrzynki wszystkie flaki, postawilem na encyklopedii
plyte glowna
i sprobowalem odpalic ja z sama karta graficzna (no i z ramem i z prockiem
:)
I nic - znowu ciemnosci;
Rzeklem wiec do kumpla: "Biegaj do sklapu i wymien plyte bo jest zrabana !"

Nazajutrz rano ujrzalem w progach mego domostwa uradowanego kolege z nowa
plyta glowna.
Po obaleniu 3 piw i omowieniu strategii, zabralismy sie do roboty;
Najpierw sprobowalismy odpalic plyte glowna na encyklopedii (bez modemu i
dyskow);
poszlo jak po masle - odpalila :)
Uradowany zlozylem wszystko i sprobowalem odpalic cala juz skrzynke - i nic
! znowu ciemnosci !
Powtorzylem numer z encyklopedia i... ...znowu nic !
Podczas pobytu w obudowie musiala sie pewnie zrabac - ale jak ?!
(zasilacz caly czas byl odlaczony od sieci)

Teraz pytania:
- Czy ktos z Was spotkal sie juz z taka sytuacja ?
- Czy plyte mogl spalic np. wadliwy zasilacz (np. zwarcie na masie obudowy)
lub modem ?
  (o ile w ogole ktoras z tych czesci byla/jest wadliwa; wina raczej nie
lezy po stronie innych czesci)

Pozdrawiam,
                                                                Qba