LG CED-8080B

Autor: Robert Kuczmera (robuskuc_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 21:00:31 MET DST

Witam!
To znowu ja jestem zmuszony opisać dalszy ciąg moich perypetii z
nagrywarką
LG CED-8080B. Jak może niektórzy z was pamiętają mój problem polega na
tym,
że napęd sprawuje się bez zarzutu jeśli chodzi o zwykłe płyty CD-R
natomiast
nie radzi sobie z płytą CD-RW f-my SONY. Jest to o tyle ciekawe, że
kupiłem
nagrywarkę mając jeszcze poprzedni komputer. Ostanio zmieniłem komputer
(konkretnie płytę główną na ABIT-RAID i procesor na CELERON 800) i napęd
zachowuje
się tak jak się zachowywał, tzn. nie wykrywa wogóle nieszczęsnej płyty
CD-RW.
Oddałem napęd do serwisu LG i tam naocznie przekonałem się, że po
podłączeniu
napędu do innego kompa chodzi bez zarzutu. Myślałem więc, że to może
kwestia
przewodu IDE. Zamieniłem więc przewody od zwykłego CD-ROM'a z tym od CD-
RW.
To samo. Podłączyłem następnie napęd do złącza na przewodzie bliższego
płyty głównej (myślałem, że może ma tu wpływ zbyt duża długość przewodu).
To samo.
I w tym momencie już zgłupiałem. Co jest grane? Dlaczego wszystkie inne
płyty
z wyjątkiem tej jednej chodzą bez zarzutu? Dlaczego ta feralna płyta
chodzi
na innych napędach i na moim napędzie, ale podłączonym do kompa w
serwisie?
Nie chce mi się wierzyć abym w dwóch różnych komputerach (starym i nowym)
miał taką samą usterką. Czy konfiguracja systemu (Win98SE) ma jakiś wpływ
na
odczyt płyt CD-RW? A'propos sysytemu - w rozpaczy zainstalowałem nawet
drugi
system Win2000 i też to samo - płyta milczy. Do tej pory myślałem, że to
czy
płyta jest CD-R czy CD-RW ważne jest tylko dla samej nagrywarki a nie dla
reszty
kompa i systemu. Myślałem, że wszystko "załatwia" bios napędu. Tak chyba
jednak
nie jest skoro na jednym kompie płyta CD-RW jest widziana a na innym nie.
Sorry za ten przydługi list ale problem w nim poruszony bardzo mnie
nurtuje.

--
pozdrawiam,
Robert Kuczmera