Re: Kolejnosc partycji

Autor: chromexkomp (chromexkomp_at_go2.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 16:05:10 MET DST

Użytkownik "Wojtek" <piacho2_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Na koputerze mam zainstalowany na stale dysk podzielony na trzy partycje
C,
> D i E. Pod litera F znajduje nie naped CD. Po dolozeniu do komputra
> wymiennego dysku z jedna partycja jest on widziany przez system jako dysk
D,
> a nie jako G. Glowny HD znajduje sie na pierwszym kanale IDE, CD (master)
> drugi HD (slave) na drugim kanale IDE. Czy mozna poprzestawiac kolejnosc
> partycji tak aby nowy dysk byl widziany jako G?
>
> Wojtek

Dysk D i E to nie są partycje a tylko dyski logiczne w partycji
rozszerzonej.
Windows 9x nadaje litery w następujący sposób:
najpierw podstawowe, a potem rozszerzone
np:
1. part. podst HD0 (C)
2.part. podst HD1 (D)
5 part. rozsz. HD0 (dyski E, F)

Nawet jeżeli zmienisz "na siłę" litery dysków to i tak będzie to aktualne do
momentu odłączenia dysku. Przy ponownej próbie podłączenia wszystko wróci do
normy tzn. D będzie pierwszą partycją z drugiego dysku.
Po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić.

Robert S.