Re: jak zrobic cd-audio z dvd?

Autor: Pawel Garski (garski_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 20:00:14 MET DST

"BiSoft" <bisoft_at_fan.pl> wrote:

> Nie wiem czy się dobrze zrozumielismy. Chodzi mi o nagranie na
> plyte CD dzwieku DTS (wielokanalowego), tak zeby pojawil sie
> on na wyjsciu cyfrowym odtwarzacza (na wyjsciu analogowym slychac
> wtedy szum).

Dokladnie o to mi chodzilo. Nie ma roznicy czy na CD jest DD czy DTS.
Tylko tyle ze Dolby nie zaleca wydawania plyt CD-DD a dts przeciwnie.

> W tym wypadku nagranie sygnalu DD moze nie byc mozliwe
> bo musialby on miec bardzo wysoki transfer - odtwarzacz CD wszystko
> odczytuje ze stalym transferem.

DD nie musi miec wysokiego transferu - wystarczy ze miedzy ramkami DD
beda zera. Dziala to --- sam sprawdzalem. Experymentowalem z programem
ktory zmienial plik .ac3 na WAV gotowy do wypalenia na CD (oczywiscie
nie chodzi mi o rozkodowywanie ac3 do wav). Chyba nie da sie wypalic
pliku .ac3 (48kHz) na CD-R. Tzn mozna ale dzwiek jest spowolniony (albo
sie rwie gdy przerwy miedzy ramkami byly mniejsze). Rozkodowanie
dzwieku, przesamplowanie i ponowne zakodowanie nie wplywa pozytywnie na
jego jakosc i trwa troche.

> Pytanie brzmi wiec:
> jak zamienic stream DTS na plik WAV ktory w srodku zawiera poprawny
> stream DTS ?

Praktycznie kazdy koder DD/DTS potrafi zapisywac pliki jako WAV.
Niestety nie da sie nagrac plikow DTS zripowanych z DVD.

--
Pozdrawiam
Pawel Garski