Re: Goracy dysk - chlodzenie

Autor: Grzech (grzech2000_at_poland.com)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 01:04:25 MET DST

Użytkownik "Gozdek" <gozdek_at_wsisiz.edu.pl> napisał w wiadomości
> Czesc
>
> Delikwent nazywa sie Segate Barracuda IV 40GB.
> Przy zamknietej obudowie ma on temperature 45C.
> Czy to normalne???
> I jeszcze jedno pytanie: mam zamiar dokupic do obudowy
> wentylator - jak go zamontowac?
> Aby wdmuchiwal czy wydmuchiwal powietrze???
> Zamontowac go od przodu obudowy czy pod zasilaczem???
> Razem z dyskiem siedzi Athlon1,4/266 i GF2 GTS/PRO
> Procesor max grzeje sie do ok 60C (to chyba norma).
> Aha, z zasilacza wychodzi tak gorace powietrze ze spkojnie
> mozna sobie suszyc wlosy :))) (to tez normalne?).
> [...]

jak wmontujesz ten wiatrak z przodu na wdmuchiwanie, to załóż
tę barakudę tuż nad nim. ja tak mam z lepszą grzałą - barakudą2 i
od tego czasu jest prawie zimna

zobacz też, skąd będzie ciągnął powietrze ten wiatrak. zazwyczaj
w blasze w obudowie są w tym miejscu wycięte dziurki. dobrze jest
wyciąć to "sitko" w całości i zrobić jedną wielką dziurę
(utrata gwarancji :-( dalej powetrze jest wciągane przez otwory
pod przednim panelem obudowy - można je trochę poszerzyć.
jeśli nie masz jakiejś cennej markowej obudowy, to się nie przejmuj

a tak z ciekawości - jaką masz system temperature?

grzech