Re: Dysk IBM 7200 - pytanie pojemnosciowe

Autor: Artur Orlowski (arturo_at_edu.com.pl)
Data: Sun 16 Sep 2001 - 19:50:58 MET DST

Norbert wrote:
> Nie jest podzielony na partycje , FAT32,Win98
> Czy jak bym go podzielil na partycje to zmienilo by to cos pod katem
> zajmowania przez pliki ilosci miejsca na dysku ?

  Ma to pewien wplyw na wielkosc klastra, jednak obecnie ma to
marginalne znaczenie. Ja bym jednak radzil podzielic na partycje z
innego powodu - bezpieczenstwo danych i latwosci dobrej reinstalacji
systemu.
Bezpieczenstwo - czasami moze sie zdarzyc pad FATu - tracisz polowe
mniej danych ;>>
Wygoda - najlepiej gdy nowy system znajduje sie na poczatku partycji i
jest niesfragmentowany. Na jednej partycji ciezko jest zrobic
reinstalacje. Na dwoch: przerzucasz dane na D:, formatujesz c:,
instalujesz system, przywracasz dane w swoje miejsca. ;)

        Artur