Re: Goracy dysk - chlodzenie

Autor: jar_kup (jar_kup_at_osowa.gda.osk.pl)
Data: Sun 16 Sep 2001 - 21:15:23 MET DST

Gozdek wrote:

> Czesc
>
> Delikwent nazywa sie Segate Barracuda IV 40GB.
> Przy zamknietej obudowie ma on temperature 45C.
> Czy to normalne???

na pewno nie wskazane

> I jeszcze jedno pytanie: mam zamiar dokupic do obudowy
> wentylator - jak go zamontowac?
> Aby wdmuchiwal czy wydmuchiwal powietrze???
> Zamontowac go od przodu obudowy czy pod zasilaczem???

zamontowac z tylu aby wyciagal powietrze, wiatrak z przodu praktycznie
nic nie daje bo sa tam za male dziurki i jest kiepski przeplyw
powietrza, podobnie z wiatrakiem z tylu, najpepiej wyciac te dziurkowana
blache w miejscu gdzie ma byc zamontowany i kupic w sklepie
elektronicznym taki grill na wiatraki - raz ze bedzie ciszej, a dwa u
mnie tan zabieg dal -4 stopnie

> Razem z dyskiem siedzi Athlon1,4/266 i GF2 GTS/PRO
> Procesor max grzeje sie do ok 60C (to chyba norma).

na tym to sie nie znam, moj proc sie nie nagrzewa do wiecej niz 45
stopni, normalnie ma okolo 30 (cel 800_at_1066)

> Prosze o sugestie i rady. Boje sie roche o ten dysk.

wg mnie podwyrzszona temperatura radykalnie zmniejsza zywotnosc dysku

poz.