Re: Asus+SB 128 PCI - czy sa znane jakies klopoty?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sat 15 Sep 2001 - 20:56:15 MET DST

Hi,

Slawomir Marczynski wrote:

> Tak, ale ktos mi kiedys tlumaczyl, dlaczego czolg z napedem turbinowym
> moze jechac i na rope i na benzyne (na nafte tez?). Tak do konca to
> nie wiem na czym to polega - ale przecie juz zwykly parowoz mozna bylo
> opalac czymkolwiek.

Kup płytę w wersji militarnej, raczej będzie dobrze przetestowana :)
Ale i kosztować będzie troszkę :)

> Jezeli mozna grzebac w BIOS-ie (CIH to tez robi), to BIOS powinien

CIH jest wirusem i raczej _nie_ powinien grzebać w BIOSie.

> byc w miare odporny. Tzn. miec minimum przyzwoitosci - i nie dzialac
> jak jakis preemptive Windows - tzn. jak cos mu grzebie po PCI
> to nie zwisac smetnie czy przeklamywac dane - a tak glupia karta
> dzwiekowa moze robic z systemem wszystko i jeszcze wiecej.

Niestety tak jest z elektroniką na niskim poziomie -- bardzo niewiele
wystarczy, żeby wszystko szło w maliny. A każdy układ kontrolujący
oznacza wyraźne spowolnienie działania całości. Więc odporność
BIOSu i chipsetu jest w zasadzie nierealizowalna.

> Tu bym sie nie zgodzil - ABIT po prostu konsekwentnie co tydzien
> udostepnia poprawki. Inni tez - codziennie! - cos tam w BIOS dlubia
> - tyle ze nie udostepniaja szerszej publice. To raczej roznica
> w polityce firmy (macie to co i my - macie tylko rzeczy sprawdzone).

Z ABitem jest ten problem, że w każdym praktycznie BIOSie wprowadzają
jakiś nowy błąd, który później łatają w następnym i tak w kółko...
Niektóre wersje wręcz wycofują, bo okazuje się, że po aktualizacji
90% płyt przestaje działać. Nie wiem, czy to jest takie dobre...

A taki np. FIC do mojej płyty VA-503+ wypuścił raptem parę BIOSów
tylko, ale ostatni jest już pozbawiony wszystkich błędów (nikt w nim
nie znalazł na razie jakiegoś babola) i ma max funkcji obsługiwanych
przez płytę :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./