Advanced/ML a porty szeregowe

Autor: Adasiek Zwierzaczek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 15 Sep 2001 - 18:15:46 MET DST

FUT:pl.comp.pecet
witam!

na plycie intel advanced/ml wgralem final_release_bios:
1.00.08.DB0 /marl release 8.0/; to jest ami ;(

problem: windows wykrywa mi porty szeregowe ustawione biosem na
Disabled ;(((

porty ustawione na aktywne sa wykrywane poprawnie /np. com2/
problem zaczyna sie, gdy ustawie port na disabled; wtedy winda
wykrywa mi port komunikacyjny(!); czyli z wykrzyknikiem; a moim
zdaniem nie powinna go wcale widziec :( tak bylo na kazdym
sprzecie ktory dotad widzialem;

poniewaz nie chce na niej dzialac modem iso-wy /acorp/ o
oznaczeniu ati6: rcv336dpfsp rev 44BC; ati3: v2.200 f6-v34_acf_dp1,
przypuszczam ze problemem sa wlasnie nastawy biosu;

modem poprawnie negocjuje, jednak po otrzymaniu kilkuset
bajtow, przerywa polaczenie; na innym sprzecie momem dziala poprawnie;

moja prosba: CZY ma ktos moze bios do advanced/ML inny niz
revision_8? niestety intel nie udostepnia, a plyta wystepuje pod
trzema nazwami /marl, advanced/ml oraz AA 654850-204/

jezeli ktos zna inny powod niedzialania polaczenia modemowego,
prosze o pomoc;

dodam jeszcze, ze winda uparcie wykrywa mi tam port ps/2 oraz
mysz ps/2 mimo ze jej nie ma, nawet jesli mam wetknieta myszke
na com i dziala ona poprawnie; rowniez jestem przyzwyczajony, ze
wobec obecnosci myszy na com, winda ignoruje port ps/2

poniewaz problem uwazam za sprzetowy proponuje:
FUT:pl.comp.pecet

platforma: win95osr2 /wersja1/ --> bez obslugi usb;
sprzet: montowany przez: adax;
advanced/ml + pentium100 + 4*8MB_SIMM
grafika ATI PCI
muzyka ESS1868 na isa --> jedno urzadzenie wystepuje z
wykrzyknikiem w windzie, ESS control czy jakos podobnie, drugie bez
problemu: ESS PnP card; muzyka gra;
modem: j/w

czekam na opinie;

--
adas; podolany_at_poczta.wp.pl
/ kiedy udzielasz pierwszej pomocy postaraj sie mocno \