Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 20:39:05 MET DST

> policzmy... potrzeby znajomej sieci wewnatrzzakladowej to serwer smtp,
> pop3, filtrowanie poczty, w tym pod katem wirusow, majordomo lub inny
> listserv sprzegniete z nntp, ircd, firewall, ntp (synchronizacja czasu),
> httpd, web proxy, eftep oraz samba, pokrywajaca sie z eftepem. informacje
> o pewnych rzeczach powinny trafiac na sms okreslonych osob. poza tym
> linia wdzwanianego dostepu do konsoli, w sensie getty na modemie. nie
> netware zalatwi afaik smtp, pop3, firewall, http, proxy oraz sambe.

Netware 5.x + Border Manager + GroupWise zalatwia wszystko powyzsze
do tego z duzym zapasem dodatkowych funkcji. Na dodatek bedzie duzo
pewniejszym rozwiazaniem, mimo tego, ze kosztowniejszym.

> co nie zmienia faktu, iz musi znac dwa systemy operacyjne zamiast
> jednego.

Admin, ktory zna jeden system to d**a nie admin. :) Majac na serwerze tego
Twojego Linuxa rowniez nie musi znac np. Windowsow bedacych na koncowkach?

> raczej w celach kompatybilnosci. nie przypominam sobie, abym widzial
> w miare nowy router obslugujacy ipx.

Kazdy router, ktorego producent oczekuje, ze sie sprzeda,_musi_ obslugiwac
IPX/SPX, jak rowniez cala mase innych protokolow, ze wspomne chociazby o
AppleTalku. Inaczej po prostu taki sprzet nie ma racji bytu.

> kwestia gustu. jesli widze, ze ficzer istnieje tylko dla kompatybilnosci,
> traktuje go z pewna nieufnoscia.

Wlasnie z tego powodu podchodze nieufnie do Linuxa -- ficzer ma dzialac
nalezycie, skoro juz jest. Inaczej wychodzi na robienie sobie jaj z
uzytkownika, co jest nawiasem mowiac typowe dla Microsoftu.

> szczerze mowiac nie wiem, jakich konkretnie mozliwosci ci brakuje.
> co do 'lepszosci' - jest prostsza i latwiej sie w niej zorientowac.

Prostsza? Prymitywna mowiac scisle. Bo i co to za zestaw uprawnien 3*"rwx"?
 No bez zartow.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..