Re: optymalizacja Biosu

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 18:07:12 MET DST

Użytkownik lupazoom <lupazoom_at_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9nolsv$kkb$3_at_news.tpi.pl...
> Pierwsza sprawa to to gdzie zmienic czestotliwosc pamieci bo mam dwie kosci
> 128/100hz i 256/133 a wedlug Sisoftsandry pamiec Memory bus speed ma wartosc
> 67MHz.

Masz Celerona który działa @fsb66 a do tego iBX
taktuje pamięć tak samo jak fsb.
Tak więc zapomnij o tym na tej płycie.

> Druga sprawa to jak sprawdzic czytwardy chodzi na udmie66??

Udma66 możesz mieć jak podłączysz do kontrolera HPT na zwykłym
tylko udma33 (najlepiej jest też przełączyć dysk w tryb udma33 firmowym softem)

Można sprawdzić we właściwościach dysku w menadżerze urządzeń.
W praktyce testem szybkości dysku (np. hdtach)- jeżeli transfer burst
(maksymalny) będzie podejrzanie niski oraz duże obciążenie procesora
to trzeba coś kombinować

> No i
> ogolnie na moje poczatki walki z wszystkimi biosami swiata :)) poczytalbym
> chetnie o wszystkim co sie z tym je...
> a tak poza tematem to jeszcze pare spraw:
> mam procka Celeron 433 i w ambitnych planach zmiane na cos wyzej do tej
> plyty. co mi radzicie???

Do tego Celerona PPGA nie opłaca się zmieniać płyty.
Natomiast jeżeli nie długo będziesz chciał kupić
Celka np. 1.2Ghz (na jądrze tualatina) to możesz zainwestować
w płytę na chipsecie I815 wersja B np. Abit ST6

> wiem ze po zmianie biosu jest mozliwosc wcisniecia
> PIII nawet do 1 GHz/133 ale czy jest sens? to koszt ok 750 zlotych czy nie
> lepiej kupic nowa plytke i jakiegos athlonika???

P3 1Ghz kosztuje około 1100zł -tyle co Pentium4 1.7Ghz ;)

Nowa obudowa300W+płyta (masz sdramy-więc proponuję
Epoxa 8KTA3 lub MSI K7T Turbo )+Athlon1.4-fsb266 ma sens.

> Druga sprawa to proba wycisniecia z tego procka wszystkiego co potrafi i tu
> pytanie czy przy normalnej pracy bez podkrecania prawidlowa temperatura to
> 45 stopni przy malym obciazeniu programowym? Co i jak jesli ktos ma jakies
> doswiadczenie z tym ustrojstwem zeby to podkrecic???

Miałem tego Celka @540 @fsb83-tyle wytrzymał mój stary dysk
Quantum-nie wiadomo czy Twój twardziel wytrzyma PCI 41Mhz.
Poza tym musi być solidny cooler (miałem takiego dużego czarnego
Titan'a) i pastą termoprzewodząca (zwykła biała "H" wystarczy)

Przewodniki po biosach:
http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm
http://www.benchmark.ceti.com.pl/artykuly/bios_guide/bios_features_setup.html
http://bios.help.pl