Re: Bios

Autor: Artur 'Zmechu' Prokopiuk (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 12:15:37 MET DST

W poprzednim odcinku (news:9nsh77$kqm$1_at_news.tpi.pl) serialu p.t.
pl.comp.pecet "Jarek" <jarek_tyflo_at_wp.pl> napisał(a):

> Man płytę główną ASUS CUSL2 na Intel 815E ATX wypełnioną po brzegi:
> karta dźwiękowa, graficzna, sieciowa, modem, port podczerwieni itp.
> Ostatnio po formatowaniu twardziela i doinstalowaniu karty sieciowej,
> wystąpił konflikt sprzętowy. Tryb awaryjny, resetowanie itp. Sprzęt nie
> może poradzić sobie z przyznaniem przerwań dla k. muzycznej Sound
> Blaster Life. Mam ustawić BIOS lub go unowocześnić, co juź próbowałem
> bez spodziewanych rezultatów. Korzystałem ze strony asusa i nic. Może
> ktoś ma ciekawy pomysł. Dziękuję.

Prawdopodobne konflikt zasobów - AFAIK prerzwań jest w PC 16, z czego ponad
połowa zajęta jest na "dzień dobry" przez urzadzenia systemowe. Z kartą
sieciową powinieneś dostać programik do edycji konfiguracji - zmiany
adresów, przerwń i trybu pracy. Wyjmij kartę, uruchom maszynę, zobzasz
jakie przerwania sa wolne, co się gryzie i spróbuj ręcznie poprzydzielać
zasoby (modem, sieciówki, IRDA).

Pozdrawiam
Artur

--