Re: Ktory SKANER wybrac...

Autor: Piotr Laskowski (piotrdrwal_at_wp.pl)
Data: Thu 13 Sep 2001 - 15:42:43 MET DST

Użytkownik Skopens <abcartskopens_at_poczta.fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3gdvptkddgm3k20v2s9m1elmjm09duji2e_at_4ax.com...
> Witam
>
> Przymierzam się do kupna skanera do domu. Przekładam jakość nad
> prędkością, ma on mieć złącze USB no i oczywiście ma to być skaner
> CCD. Cena do 500 zł.
>
> Ja mam na oku:
> Agfa SnapScan e25
> Hewlett-Packard ScanJet 2200C
>
> Który z nich jest lepszy?
>
> Może jakiś inny w podobnej cenie (ok 400 zł)
>
> Oba w dużych testach Entera i Chipa wypadły ponadprzeciętnie i są w
> czołówce.

Nie mialem okazji skanowac na tym HP.
Natomiast mam AGFA e25 i wczesniej sprawdzalem Plustek z przystawka do
slajdow (co prawda na LPT ale mechanika i optyka ta sama co w UT12).
Moze akurat takie egzemplarze trafilem. Co do ostrosci to mozna powiedziec,
ze porownywalna. Natomiast AGFA e25 lepiej radzi sobie z kolorami i
poltonami.
W Plusteku na plus natomiast jest dodatkowe oprogramowanie OCR - Finereader
(co prawda wersja Sprint ale bez problemu z polskimi znakami).

Jeszcze w tym przedziale cenowym znalazby sie jakis Microtek.
Tu na plus bedzie oprogramowanie do skanowania. Do niektorych modeli byl
dolaczany Silwerfast lite (okrojona wersja bardzo dobrego oprogramowania do
skanowania). A podobno optyka ta sama co w AGFA.
A moze jeszcze nalezaloby sie zastanowic nad AGFA e26?

Pozdrawiam
Piotr