Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Widmo Komunizmu (trash_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 19:03:58 MET DST

On Sat, 8 Sep 2001 12:04:02 +0200, Wojciech Giersz wrote:

> A po co? Od znajomosci systemu serwera jest admin, od znajomosci systemu
> na koncowce _powinien_ byc uzytkownik ;)

chyba, ze potrzebujesz funkcjonalnosci, ktorej novell nie potrafi
zapewnic, lub nie robi tego wystarczajaco dobrze. poza tym kazdy
admin jest rowniez uzytkownikiem.

> Sambe, NFS i NCP (ten ostatni bym najwyrazniej jeszcze w fazie rozwoju, bo
> bledow bylo od groma). Tak na marginesie -- wyciagnales tutaj na wierzch
> SMB, NCP i pare innych protokolow. A co z warstwa sieciowa? Wydajnosc
> calosci mocno zalezy rowniez od niskopoziomowych protokolow. A tutaj IPX
> jak zwykle jest gora ;)

o ile wiem nawet novell przerzucil sie w netware5 na tcp/ip.

> A tak. Tylko jak zwykle -- i co z tego? Jest to na tyle popularne
> rozwiazanie, ze jego obsluga jest _konieczna_ w kazdym popularniejszym
> systemie. Tak jak NCP.

owszem. aczkolwiek ich obsluga nie musi dzialac zbyt szybko.

> Prawde mowiac sprawiasz wrazenie, jakbys mial zerowe doswiadczenie z
> LANem w klasycznym ukladzie klient-serwer. Bez urazy.

moje doswiadczenia z lanem sa rzeczywiscie dosc skromne. moje
doswiadczenia z systemami opartymi o acl - nie. potrafie ocenic
obie mozliwosci (unix vs acl) i ta pierwsza jest lepsza,
nie liczac naprawde rzadkich przypadkow.