z b3d

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net.SPAM)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 02:43:23 MET DST

cytat :
-----------
 Myślę, że mam odpowiedzi na większość problemów ze sprzedawcami jakie
sygnalizujecie. Do zeszłego roku byłem "nieuczciwym sprzedawczykiem".
Byłem dlatego, że się z tamtąd zwolniłem, a "nieuczciwym" bo taka była
"filozofia firmy". Niestety co szef kazał tak sługa musiał; i tak po 45
minutowej poważnej rozmowie o wyborze płyty głównej - jakośc i cena -
ustaliliśmy np. Gigabyte'a zamiast "Via BX AT ATX" (taka pozycja
naprawdę istniała w cenniku!), a szef kazał włożyć PCChips. Klient
oczywiście zapłacił za GA, ale nie bardzo wiedział jak to sprawdzić, a
komputerek w plomby. I zamiast 11% (realnych) zysku wychodziło
300PLN!!! - czyli druga płyta PC-Chips. Taki sprzedawca specjalnie
kupuje najtańsze komponenty, żeby można więcej na nich zarobić. Jeszcze
tylko trzeba sobie udrożnić kanały kanalizacyjne bo wstyd ludziom w
oczy spojrzeć po jakimś czasie. Celowo napisałem sprzedawczykiem, bo
sprzedawałem swoje dobre imię za 1300PLN co miesiąc, z czego na
papierze widniało 758PLN czyli najniższa. W mieście gdzie jest spora
konkurencja zysk 15% na podzespołach komputerowych jest marzeniem, albo
tzn. "obrzynką". aby sklep mógł normalnie funkcjonować trzeba mieć
dwóch sprzedawców, jednego sprawnego serwisanta lub zaopatrzeniowca-
serwisanta i kierowcę. To 4 osoby. Powiedzmy, że każdy chce skromne
1000PLN (nie wliczam W-wy) to jakieś 4000PLN, dodać składki ZUS,
telefony, paliwo, czynsz za lokal itp. .. robi się 8000 opłat nie
mówiąc o "zysku czystym". W dzisiejszych czasach (minęły lata gdzie za
zestaw z dukarką płaciło się 10 000PLN) najtańsze zestawy są za 2500,
lepsze po 5000PLN - średnio 3800, z czego pamiętajmy ok 11% marży co
daje powiedzmy 400 PLN zysku sprzedawcy, jeśli nie daje rabatów.
Matematyki ciąg dalszy... jeden cały zestaw dziennie to 26 w miesiącu;
pomnożyć przez zysk jednostkowy 400 daje 10 400PLN. Odejmijmy teraz
koszta utrzymania firmy (8000) i mamy zarobek szefa. A ponieważ ciężko
jest sprzedać przy takiej konkurencji komputery z takim zyskiem to
sprzedawcy(i tu z ostrożnością używam tego zwrotu) oszukują.
Przemyślcie to. Wiem, że robi się błędne koło - klient nie będzie
zadowolony i więcej nie pójdzie do takiego sklepu, ale tego "szanowny"
pracodawca nie potrafi zrozumieć. Nie chcę, żeby ktoś pomyślał, że
próbuję bronić sprzedawców, nic podobnego. Żal jednynie, że ci mniej
zaradni uciekają się do oszustw i nieuczciwiści, a cierpią klienci.

no i tym optymistycznym akcentem zapraszam do skladania kompow na
zamowienie u mnie - ja nie robie ludzi w konia bo za latwo stracil bym
zrodlo utrzymania .

--
Pozdrawiam.
RusH   // BigTowerATX CaseMod