Re: Uciszanie komputera

Autor: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 12:18:45 MET DST

W artykule <3B9B3670.7E74A1_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol napisał(a):

>Hi,

>Niestety -- dopiero mam zamiar uczyć się trawienia płytek :) Montowałem
>takie układy na tekturce z łączeniem układów drucikami i działały,
>jednak nie polecam stosowania tej metody w komputerze. Zbyt duże
>ryzyko awarii takiego układu w czasie pracy (na płytce drukowanej
>układ jest bardzo trudno już uszkodzić, a sam też nie padnie).

Właśnie wróciłem od faceta zajmującego się naprawą sprzętu RTV i czuję
się jakbym dostał w twarz. Facet jest młody, ma komputer, więc myślałem,
że wykaże odrobinę inicjatywy a tutaj:
JA: Dzieńdobry. Czy zmontowałby mi pan taki układ? (pokazuję wydruk z
twojej strony).
RTV: (Przygląda się uważnie jakbym mu zdjęcue UFO pokazywał). A na co to
panu?
JA: Przecież wyraźnie napisane - 'Układ sterujący prędkością obrotową
wiatraka'. Do komputera - dodaję.
RTV: Panie (patrzy na mnie jak na idiotę) czy pan się z gruszki urwałeś?
Jakby można było regulować prędkość obrotową wiatraka to by dołączali
jakieś potencjometry. Nie wolmno czegoś takiego robić bo spali pan
komputer!
[po długiej dyspucie]
RTV: Nie zrobię tego układu, a nawet gdybym chciał to musiałbym
poświęcić na to ze 4 godziny (po 30zł) czyli za robociznę policzyłbym
120zł + części.

Za taką kasę to podziękowałem. Wydusiłem jedynie od niego coś takiego:

|----|
|____|
|____|
| | |
| | |
IN GND OUT

Powiedział, że to wlutowane w kabel powinno zminiejszyć napięcie z 12V,
ale do ilu to zapomniałem. Czy bezpiecznie można to zrobić korzystając z
'tego czegoś'?
BTW jak mu powiedziałem o diodach to mnie wyśmiał.

Pozdrawiam
        Jo Joro

--
  -=[  Slrn-pl?  Tak!                                    ]=-
  -=[  Chcesz pomóc w rozwijaniu projektu?  Zapraszamy!  ]=-