Dysk 2,5" glosniejsza praca

Autor: Neo (ia_at_hoga.pl)
Data: Sun 09 Sep 2001 - 20:32:12 MET DST

Witam
Mam pewien problem z dyskiem IBM 2,5" (w notebooku) 2,1GB. Sprzet pracuje
przewaznie po kilkanascie godzin na dobe. Wszystko jest w normie, nie ma
zadnych bad sectorow, test S.M.A.R.T. nie wykazuje zadnych przwidywanych
awarii. Jednak kilka razy zdazyly sie dziwne incydenty - dysk zaczal
pracowac o wiele glosniej (na kilka/kilkanascie minut) - metaliczny dzwiek
jakby np. cos pocieralo o talez dysku. Robie i tak co jakis czas back-up
najwazniejszych plikow. Zastanawiam sie jednak jakie jest ryzyko ze cos
powazniejszego mu sie stanie. Czy w ogole jest sie czym przejmowac? (dodam
ze w drugim notebooku w ktorym mam dysk Hitachi 1,4GB mialem podobne objawy
- ale akurat na nim nie mam waznych plikow, wiec sie wtedy nie przejalem -
a ten dysk Hitachi wciaz pracuje bezproblemowo).