30 GB widziane jako 528 MB ;(

Autor: Proximm (proximm_at_interia.pl)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 14:12:25 MET DST

Plyta: ATC-6240
Procek: P II
Dysk: Seagate 30 GB U Series 5

Problem polega na tym, iz:
Kiedy w BIOS' ie daje aby sobie wykryl - wykrywa jako 30 GB (LBA).
Zapisuje ustawienia, restartuje, po chwili pokazuje sie tabela na
ktorej widnieje napis: DMA 5 (czy jakos tak), 528 MB. Kiedy
restartuje, chcac wejsc do BIOS' u wchodze w pierwsza opcje, gdzie sa
ustawienia dyskow i pisze mi, ze 528 MB. Znow daje autodetekcje,
wykrywa 30, wracam do pierwszej opcji, gdzie pisze, ze 30 GB.
restartuje.. i tak w kolko. W fdisk' u nawet sie mnie nie pyta, czy
wlaczyc obsluge dusych dyskow. W wyswietleniu info o dysku pisze mi,
ze calkowita pojemnosc to 528 MB. Podczas gdy wyzej pisze, ze partycja
pierwsza ma 8 GB a druga 22. Nic z tego nie rozumiem.

Nie pomoglo przepinanie do drugiego kontrolera, ani wymiana tasiemki
na zwykla ATA 33 (wczesniej byla UDMA100). Partition Magic 7.0
(Windowsowski) pisze, ze partycje zostaly stworzone jakis innym
formatem, czy co tam. Ale nie rozumiem jakim innym, jak zawsze
zakladam fdisk' iem partycje i formatuje. Czy ktos poratuje?

--
Pozdrawiam
Proximm