Re: Jaki zestaw?

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 11:46:28 MET DST

Użytkownik <biskupdamian_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:06c1.00000000.3b98a660_at_newsgate.onet.pl...
> Chciałbym poznać Waszą opinię odnośnie następującego zestawu,co w nim zmienić a
> co zostawić.Moje środki są ograniczone do ok. 3000.
>
> procesor Athlon 1 GHz

Tylko fsb266 ...

> płyta główna EPOX 8KHA KT266 pod DDR-y, czy jest duża różnica w wydajności
> pomiędzy chipsetem KT266 a AMD761?

Epox 8K7A jest na AMD761 i różnica w szybkości między tymi dwoma chipsetami
jest duża. 8KHA jest poza tym chyba tylko z 50zł tańsza ...

Możesz też kupić tanioche na ddr'y (300zł) ECS K7S5A (małe możliwości pokręcania)
na SIS735- troche szybsza od płyt na AMD761 (tylko ważne żeby jej najnowszy bios
załadować ze strony producenta) a więcej kasy przeznaczyć na procesor
-Athlon 1400-fsb266.

> pamięć 256 MB DDR, czy zakup pamięci DDR jest opłacalny?

Wg. mnie jeżeli tylko nie kupisz płyty na kt266 (bez A) a na Amd761 lub SIS735
i procesor Athlon-fsb266 to jest opłacalne.

> karta grafiki jakiś GeForce MX-400 64 MB(nie Winfast bo mnie nie stać)

Będzie OK jeżeli tylko nie wpadniesz na jakiegoś producenta
który odpala przy obniżonych częstotliwościach (np.Mint)

> dysk twardy 40 GB Seagate U5

OK do domowych zastosowań.

> cd-rom LG 52x ale myślę nad ASUSEM 50x, czy jest on dużo lepszy. Z tego co
> słyszałem i widziałem to LG niekiedy sprawiają duże problemy.

Zależy jaki się komu egzemplarz trafi.
Wg. mnie Asus jest OK -tylko że troche droższy.
Poniżej kupujesz nagrywarke -więc może zamiast cdrom'u
dvd-rom-robiłbyś sobie kopie filmów na 2 płytki w AVI
skompresowanymi kodekiem divx.

> nagrywarka LG 8x4x32x, bo nie będę chyba nagrywał płyt hurtowo ;)

Nie opłaca się-staroć.
Lepszy Teac 8x8x32x ok.350zł

PeJot