klopoty z flashowaniem mobo pcpartner

Autor: Grzech (grzech2000_at_poland.com)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 22:04:42 MET DST

mam płytę pcpartner (clayton) po której przejechał
się CIH. na stronie producenta www.pcpartner.com.hk
jest tabela mająca dopomóc w identyfikacji płyty,
ale mój egzemplarz nie bardzo tam pasuje,
tzn. moje ID płytki drukowanej występuje w modelu
z innym chipsetem (mój - via apollo pro+
vt82c693/vt82c596a), a tam jest vt82c693/vt82c596b)
dodatkowo na mojej płycie jest naklejka coppermine
ready, czyli powinien być nowszy chipset, niż jest. (tzn ten drugi)
w każdym razie po flashowaniu na programatorze biosu, dla
tego zestawu chipsetów, ale nie dla tej pcb, komp wiesza się
po zainstalowaniu via4in1v4.32, bądź też po włączeniu dma dla
drugiego kanału ide. (podczas bootu, jeszcze w trybie tekstowym).
zaflashowałem drugi bios awardflashem (ten dla mojej pcb, ale nie
dla chipsetu) i komp nie wstał :-(((. pewnie będę musiał powrócić
do pierwszego biosu, ale co zrobić z tym kontrolerem?
ma ktoś jakiś pomysł?

szczegółowe dane płyty:
pcb ID - 35-c928-01-11
chipset - vt82c693/vt82c596a
ATX/slot1
naklejka na kartonie: 99-8946-11-00
prawdopodobna nazwa modelu:
appas1-946 albo
appas c946 lub d946 (nie wiem czy dobrze zastosowałem kwantyfikatory
boolowskie ;-)
a może jakaś inna

proszę o jakiekolwiek sugestie
grzech