Re: Komputer dla grafika...

Autor: Grzech (grzech2000_at_poland.com)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 21:35:29 MET DST

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> napisał w wiadomości
> Witajcie, znajoma zwróciła się do mnie niedawno z prośbą
> abym pomógł jej kupić części do zestawu do prac graficznych.
> Nigdy nie używałem do tego komputera więc nie bardzo wiem co jej doradzić.
> Chodzi konkretnie o grafikę artystyczną, obrazy, "e-malarstwo" :-)
> Co zaproponowalibyście jeśli chodzi o procek, pamięć, vga, os ?

do e-malarstwa to będzie pewnie potrzeba softu do 3d
(np. kombinacji ACad/3DStudioMax) i do 2d - corel draw,
photoshop itepe. zasadniczo więc komp powinien być po
prostu mocny (athlon powyżej giga), dużo ramu (512 by było
akurat), z grafiką to jest trochę problem, bo nie
wiem, jak polecany ze względu na jakość obrazu
matrox radzi sobie w 3dstudio; duży szybki twardziel,
(barracuda ataIV 80 gb) nagrywarka, monitor 19 obowiązkowo i to dobry.
OS to w2k. trzeba by się też zastanowić nad jakimś
dobrym rozwiązaniem sterującym (dobry tablet).
pewnie przydałby się skaner
do jakiejś postmoderny ;-)

grzech