Re: Shuttle HO-AK123 Socket A - dobra to

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 16:25:54 MET DST

Hi,

Slawomir Marczynski wrote:

> Pewnie ze nigdzie nie pisze o sprzecie. A "motherboards"
> to deska do miesa mamusi ale czysto softwareowa.

Przesadzasz... Hardware jest OK, software wprowadza błędy. Poprawi
się oprogramowanie, to cała płyta będzie działać dobrze. Nie każdy
błąd płyty głównej jest od razu niekorygowalnym błędem sprzętowym.

> Jak moze programowac nie komunikujac? Czy robi to raz przy starcie,

Komunikacja w domyśle jest dwustronna. BIOS raz na chama wpisuje
przy starcie dane i już go dalej nie obchodzi, co powie na to
chipset. Między "zaprogramowaniem" a "komunikacją" jest różnica
dość zasadnicza.

> No wlasnie. Jezeli kupuje z VIA to jestem cymbalem. Zgadzam sie.

Nie -- jeśli kupujesz niemarkowe płyty. Bo tak to równie dobrze można
by nazwać cymbałem każdego kupującego Intela też -- zgodnie z tym
drugim wątkiem, gdzie się nazbierała całkiem ładna lista błędów Intela.

> Ciekawe, co bedzie gdy zaczne instalowac Linuksza...? Bo AFAIK
> nie ma 4in1 do Linuksa. Ani do zwyklego starego DOS.

Ale BIOS rozwiąże problem i nie trzeba wtedy 4in1.

> Co do producenta plyty, czyli ABIT VH6-2, to jak pamietam nie
> bylo tam NIC o korupcji danych itp. czy tez BIOS dla VIA - mozesz
> oczywiscie odpisac ze to ABIT jest be, a VIA cacy - ale prawda

Filename: VH6HZY.EXE
Date: 04/24/2001
ID: HZY NOTE:

Supports CopperMine-T CPUs.
Supports Celeron 850(100),950(100)MHz CPUs.
Adds new options in BIOS -Delay Transaction, PCI Master Read Caching,
        and PCI Master Bus Time out.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Supports FlashMenu

Podkreślona pozycja to to. Odpowiednią regulacją tego parametru można
zniwelować problem. Na FAQ poświęconych ABITowi powinno pisać jak
ustawić, aby było dobrze.

I masz swój problem rozwiązany.

> jest taka, ze cala smierdzaca afera jest wyciszana, bo jakas
> firma moglaby miec trudnosci ekonomiczne z tego powodu.

Nawet wiele firm, jakby tak wszyscy mieli nagle zmieniać płyty.

> A ja sie teraz ciebie zapytam - co jak nie rynek i jego
> twarde prawa moze zmusic producentow do szanowania nas - klientow?

Ja się z Tobą cały czas zgadzam, że sprawa jest śmierdząca i producenci
płyt powinni przeprosić za całe zajście, a przynajmniej NATYCHMIAST,
WSZYSCY wypuścić dobrze przetestowane BIOSy, w 100% usuwające problem
(wspomniany w drugim wątku ECS sprawia kłopoty przy jego usuwaniu, ale
da się to zrobić całkowicie).

Daleki jednak jestem od niszczenia VIA -- innym producentom też się to
zdarza, a VIA w sumie niezbyt często ma takie aż błędy w swoich chipsetach.
Na pewno natomiast ma chipsety tanie i wydajne -- a po dobrym skonfigurowaniu
też bardzo stabilne. Lepszy jest jeden wyskok tego typu na jakiś czas, niż
drożyzna monopolistycznego i też błądzącego Intela, która by nas czekała
bez konkurencji.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./